Nowe Audi A6 zostało oficjalnie zaprezentowane podczas salonu Genewa 2018. Choć w świecie samochodów spalinowych Audi A6 (2019) prezentuje się nowocześnie i okazale, to na tle swojego elektrycznego krewniaka – Audi e-tron Quattro – wygląda dość… staroświecko.
Nowe Audi A6 (2019): dane techniczne, silniki, wszystko, co wiemy
Spis treści
Silniki Audi A6 (2019) to benzynowy 3.0 TFSI o mocy 340 koni mechanicznych oraz diesel 3.0 TDI o mocy 286 koni mechanicznych. Z punktu widzenia ekologii istotny jest fakt, że Audi A6 zostało wyposażone w system uproszczonej hybrydy (ang. mild hybrid), który pozwala na poruszanie się po parkingu lub w bardzo wąskich uliczkach z użyciem wyłącznie silnika elektrycznego. Dostępność napędu elektrycznego nie zależy od wybranej opcji silnikowej. Auto ma być dostępne od wakacji 2018 roku.
Wiele wskazuje na to, że patrzymy na ostatnią generację modelu bez wariantu plug-in, czyli bez możliwości ładowania z gniazdka. Tuż obok Audi A6 na salonie debiutuje jego znacznie nowocześniejszy krewniak: Audi e-tron Quattro, zwany dawniej Audi C-BEV, niekiedy również Audi Q6 e-tron lub po prostu Audi e-tron.
Audi e-tron Quattro – oto przyszłość!
Audi e-tron Quattro to elektryczny crossover o możliwościach niedostępnych dla samochodów spalinowych. Dwa silniki elektryczne – po jednym na każdą oś – pozwalają na dynamiczne sterowanie momentem obrotowym, co daje prawdziwe quattro, czyli niezrównane możliwości stabilizacji toru jazdy w trudnych warunkach.
Jeden silnik spalinowy ze swoją bezwładnością oraz koniecznością utrzymywania co najmniej 800-1000 obrotów nie jest w stanie dorównać żadnemu silnikowi elektrycznemu.
Łączna moc Audi e-tron Quattro ma wynieść do 496 koni mechanicznych. Bateria o pojemności do 95 kilowatogodzin (kWh) ma pozwolić na przejechanie co najmniej 330 kilometrów na jednym ładowaniu (dane przybliżone).
> Samochody elektryczne i hybrydowe Audi w latach 2017-2025 [SPIS]
|REKLAMA|
|/REKLAMA|