Tesla Model S „Plaid”. Zupełnie nowa Tesla Model S z trzema silnikami, która rozpędzi się do 320 km/h i zaoferuje 520+ mil/840+ kilometrów zasięgu. Moc? Powyżej 1 100 KM (809 kW). Przyspieszenie? Mniej niż 2,1 sekundy do 100 km/h. Cena? Od 609 990 złotych, w Polsce pod koniec 2021 roku.

Tesla Model S Plaid – specyfikacja nieznana, niektóre parametry już jawne

O zespole napędowym Plaid wiemy tyle, ile w 2019 roku zdradził Elon Musk. Ma być zmodyfikowane zawieszenie, trzy silniki napędzające koła w konfiguracji 1+2 (przód+tył), siedem miejsc w kabinie i cena niższa niż u konkurencji. Oraz dokładnie to samo nadwozie:

To ostatnie możemy potwierdzić: cena Tesli S Plaid rozpoczynająca się od niecałych 610 tysięcy złotych jest niższa niż cena Porsche Taycan Turbo, środkowego wariantu elektryka Porsche. Jest więc taniej, a przyspieszenie, zasięg, ogólnie: możliwości, mają być lepsze. Zobaczmy:

  • Tesla Model S Plaid kontra Porsche Taycan Turbo
  • cena: 609 990 zł kontra 657 698 zł,
  • bateria: ?, prawdopodobnie około 110-120 kWh kontra 83,7 (93,4) kWh,
  • przyspieszenie do 100 km/h: <2,1 s kontra 3,2 s,
  • zasięg: 840+ jedn. kontra 452 jedn. WLTP.

> Elon Musk: Pakiet Plaid zostanie „trochę uproszczony”. Stawał się zbyt skomplikowany

Grafika znaleziona przez naszego Czytelnika, Kubę (dzięki!). W zestawieniu użyto Taycana Turbo S (u nas: Turbo, bez „S”) oraz podano czasy 0-60 mph, nie do 100 km/h. Mimo tych drobnych różnic całość pozwala na ocenę, jak obietnica Tesli wygląda na tle najważniejszej konkurencji

Jako że Elon Musk zdradził kilka dodatkowych szczegółów (planów?) związanych z samochodem, możemy porównać Teslę Model S Plaid do Lucida Air Dream Edition, który ostatnio stał się [na papierze] najmocniejszym konkurentem Tesli.

  • Tesla Model S Plaid kontra Lucid Air Dream Edition
  • czas okrążenia na torze Laguna Seca: 1:30,3 / 1:33 minuty,
  • przyspieszenie: <2,1 s kontra ~2,7 s,
  • czas na 1/4 mili: <9 s kontra 9,9 s.

Z bardzo krótkiej prezentacji wynika, że samochód minimalnie różni się od obecnego Modelu S, nie licząc dużych wlotów powietrza na przodzie i regulowanego skrzydła na tylnej klapie:

Czy bateria Tesli Model S Plaid będzie wykorzystywała nowe ogniwa 4680? To bardzo prawdopodobne. Zapowiadany start ich produkcji dobrze zgrywa się z datami dostaw samochodu, więc wszystko się zgadza. Jednak więcej dowiemy się zapewne w przyszłym roku.

Teraz możemy tylko popatrzeć na film, poczuć większy moment obrotowy i… doczytać w komentarzach, że Model S Plaid sprawia wrażenie znacznie lżejszego niż Tesla Model S Performance, przypomina raczej Teslę Model 3 z dwa razy większą mocą. Oraz że auto było wyposażone w opony Michelin Sport Cup 2 ze specjalną mieszanką gumy:

Nota od redakcji www.elektrowoz.pl: Czy to nie jest aby kierownica z Tesli Model 3? A więc jednak będzie jakiś facelifting? 🙂

Nie przegap nowych treści, KLIKNIJ i OBSERWUJ Elektrowoz.pl w Google News. Mogą Cię też zainteresować poniższe reklamy:
Ocena artykułu
Ocena Czytelników
[Suma: 5 głosów Średnia: 4.6]