Site icon SAMOCHODY ELEKTRYCZNE – www.elektrowoz.pl

Nowa Kia Soul EV (2020) pokazana. WOW, jednak będzie bateria 64 kWh!

Podczas targów Los Angeles Auto Show 2018 Kia pokazała odświeżony model Soul EV. Wbrew wcześniejszym obawom auto ma być dostępne z baterią o pojemności 64 kWh, co oznacza, że samochód bez problemu powinien pokonywać około 400 kilometrów na jednym ładowaniu.

Kia Soul EV (2020): nowa bateria, nowy wygląd, cena też pewnie będzie nowa

Nowa Kia Soul EV stała się mniej zawadiacka, a bardziej masywna na tle poprzedniej generacji. Jednak co najważniejsze, samochód zyskał zespół napędowy Hyundaia Kona Electric i Kia e-Niro 64 kWh, na co wskazuje moc auta wynosząca 201 KM oraz chłodzona cieczą litowo-polimerowa bateria o pojemności 64 kWh.

> Zasięgi samochodów elektrycznych na baterii – auta obecne, przeszłe i przyszłe [WYKRES]

64 kWh w takim maluchu to gigantyczna ilość. Hyundai Kona Electric (2018) 64 kWh pokonuje na tej pojemności 415 kilometrów (tryb mieszany, sprzyjające warunki), a więc zasięg Kia Soul EV (2020) powinien być zbliżony. Mogą go obniżyć prostopadłe powierzchnie natarcia, ale poniżej 380-400 kilometrów nie powinien spaść – a mówimy o realnym zasięgu samochodu! Producent jednak na razie nie zdradza dokładnych wartości i obiecuje, że więcej informacji poda w przyszłym, 2019 roku.

Zasięgi wybranych samochodów elektrycznych osiągających 400+ km na jednym ładowaniu. Hyundai Kona Electric i Kia e-Niro są jednymi z niewielu modeli, które podejmują walkę z Teslami

Soul EV ma oferować 395 Nm momentu obrotowego – a więc znacznie więcej niż 285 Nm dostępne w obecnej wersji. Samochód stanie się więc żwawszy i dynamiczniejszy niż wcześniejsza generacja. W aucie pojawią się cztery tryby jazdy: Eco+, Eco, Comfort i Sport, których wybór będzie decydował o nastawach regeneracji oraz maksymalnej dostępnej dla użytkownika mocy. Tak jak w innych nowych modelach Kia i Hyundai, kierowca będzie mógł decydować o mocy rekuperacji z użyciem manetek przy kierownicy.

Sprzedaż Kia Soul EV ma się rozpocząć w 2019 roku, cena auta na razie jeszcze nie jest znana.

> Kia Soul EV – opinie użytkownika, czyli p. Wojciech o swoim samochodzie

A co z baterią 39,2 kWh?

Auto miało swoją premierę na targach w Los Angeles, czyli w Stanach Zjednoczonych. Spodziewamy się zatem, że o ile w USA dostępna będzie wyłącznie wersja 64 kWh, o tyle w Europie otrzymamy do wyboru 39,2 oraz 64 kWh. Identycznie jest w przypadku Hyundaia Kona Electric, który w Stanach Zjednoczonych również dostępny jest tylko w mocniejszej wersji z większą baterią.

> Nissan Leaf vs Hyundai Kona Electric 39 kWh – co wybrać? Auto Express: Konę Electric za większy zasięg i technologię

Co więcej: według wstępnych zapowiedzi spalinowe wersje Kia Soul mają zupełnie zniknąć z Europy. Dlatego można się spodziewać, że producent zechce dać odbiorcom wybór i zaoferuje na naszym kontynencie dwa warianty bateryjne.

 

Zespół napędowy Kia Soul EV (c) Kia

Ocena artykułu
Ocena Czytelników
[Suma: 16 głosów Średnia: 4.6]
Nie przegap nowych treści, KLIKNIJ i OBSERWUJ Elektrowoz.pl w Google News. Mogą Cię też zainteresować poniższe reklamy:
Exit mobile version