Zgodnie z doniesieniami południowokoreańskich i brytyjskich mediów już w 2022 roku na europejski rynek może trafić Kia EV4, mniejsza siostra Kii EV6. Kia EV4 ma być crossoverem o rozmiarach mniej więcej Kii Sportage, czyli powinna ulokować się między Kią e-Niro a EV6, w okolicy górnej części segmentu C-SUV.

Kia EV4 – plotki, ploteczki

Nowa Kia EV4 ma powstać na platformie E-GMP, z całym jej dobrodziejstwem inwentarza: krótkimi zwisami, dużym rozstawem osi, sporą przestrzenią we wnętrzu przy stosunkowo niewielkich wymiarach zewnętrznych. Brytyjski Auto Express uważa, że auto będzie miało wymiary Kii Sportage – ta oferuje 4,52 metra długości w wersji krótszej i 4,66 metra w wariancie wydłużonym – co oznaczałoby, że EV4 będzie przeciwwagą dla VW ID.4, Audi Q4 e-tron, Skody Enyaq iV czy wreszcie Nissana Ariya.

Z kolei media południowokoreańskie widzą w EV4 odpowiednik e-Niro (początek C-SUV) na nowej platformie. A może nawet następczynię e-Soula (B-SUV / minivan). Samochód jest już testowany na lokalnych drogach, Kia pokazała też jego zarysy na grafice, na której ujawniła wygląd nowych modeli na platformie E-GMP – auto rzeczywiście wydaje się mocno nawiązywać do e-Soula:

Czyżby to była Kia EV4? Producent określił ją mianem „practical commuter”, co sugerowałoby auto miejskie, segment B-SUV (c) Kia

Prawdopodobnie nowa Kia EV4 w maskowaniu. Zdjęcie zostało odbite w sposób lustrzany, żeby ułatwić porównanie z powyższą ilustracją

Nowa Kia ma trafić na rynek już w 2022 roku. Nie jest jasne, czy otrzyma baterię o pojemności 72,4 kWh, jak europejski Hyundai Ioniq 5, czy co najwyżej 58 kWh, jak bazowy wariant EV6/Ioniqa 5. Niezależnie od tego powinniśmy otrzymać zgrabne kompaktowe auto nadające się do podróżowania zarówno po mieście, jak też poza nim, które dobrze uzupełni obecną gamę modelową i może mocno zaszkodzić elektrykom z mniej pożądanymi nadwozia (nie-SUV).

To może Cię zainteresować:
Ocena ogólna
Ocena Czytelników
[Suma: 1 głosów Średnia: 5]