W pierwszym kwartale 2020 roku Audi e-tron było najchętniej kupowanym samochodem elektrycznym w Norwegii. Samochód miał sporą przewagę nad pozostałymi konkurentami. Tesla Model 3, dotychczas błyszcząca, dojechała dopiero na czwartej pozycji.

Wyniki sprzedaży samochodów elektrycznych w Norwegii [I kwartał 2020]

Oto auta, na które decydowali się Norwegowie. Ranking przygotowano na podstawie liczby rejestracji (źródło):

  1. Audi e-tron – 3 703 egzemplarze,
  2. Volkswagen e-Golf – 1 876 egzemplarzy,
  3. Nissan Leaf – 1 338 egzemplarzy,
  4. Tesla Model 3 – 1 216 egzemplarzy,
  5. Hyundai Kona Electric – 1 198 egzemplarzy,
  6. Renault Zoe – 1 025 egzemplarzy,
  7. BMW i3 – 783 egzemplarze,
  8. Hyundai Ioniq Electric – 607 egzemplarzy,
  9. Kia e-Soul – 581 egzemplarzy,
  10. Nissan e-NV200 – 523 egzemplarze,
  11. Skoda CitigoE iV – 478 egzemplarzy,
  12. Peugeot e-208 – 409 egzemplarzy,
  13. Seat Mii Electric – 363 egzemplarze,
  14. Opel Ampera-e – 358 egzemplarzy,
  15. Volkswagen e-Up – 356 egzemplarzy,
  16. Kia e-Niro – 327 egzemplarzy,
  17. Jaguar I-Pace – 278 egzemplarzy,
  18. Mercedes EQC – 274 egzemplarzy,
  19. MG ZS EV – 248 egzemplarzy,
  20. Tesla Model X – 135 egzemplarzy.

Norwegowie wyraźnie umiłowali sobie elektryczne Audi, co sugeruje, że dystrybutor i salony dość mocno stymulują rynek. Dodajmy, że od naszych polskich Czytelników słyszeliśmy o propozycjach rabatów idących w dziesiątki procent, co może oznaczać, że drogie cennikowo Audi e-tron wcale nie będzie takie drogie w finalnym rozliczeniu.

Tesla wypadła zaskakująco słabo. Trudno powiedzieć, czy jest to kwestia zniechęcenia problemami serwisowymi (mniejsze prawdopodobieństwo), czy ostrzeżenie przed wirusem, które zablokowało ludzi w domach.

> Tesla najczęściej wybieraną marką samochodów na Islandii. Toyota druga, Volkswagen trzeci [wyniki I kw. 2020]

Gdyby Skodę CitigoE iV, VW e-Up i Seata Mii Electric liczyć wspólnie, auto osiągnęłoby niemal wynik Hyundaia Kona Electric (1 197 egzemplarzy). Na tle liderów umiarkowane wzięcie mają elektryki klasy premium, Jaguar I-Pace i Mercedes EQC (17. i 18. miejsce w rankingu), a Tesle inne niż Model 3 wypadają bardzo blado: Model X cudem zmieścił się w zestawieniu TOP20, a Model S spadł na 23. miejsce.

To może Cię zainteresować:
Ocena ogólna
Ocena Czytelników
[Suma: 3 głosów Średnia: 4.7]