W kwietniu 2020 roku samochody elektryczne stanowiły w Norwegii 50 procent wszystkich aut nowych. Według danych zebranych przez EV-Sales, na pozycji lidera utrzymało się Audi e-tron, które w tym roku wyraźnie idzie po rekord. Tesla Model 3 z kolei w kwietniu nie zakwalifikowałaby się nawet do pierwszej dwudziestki – czemu jednak trudno się dziwić, gdy weźmiemy pod uwagę mocno ograniczony ruch graniczny.

Wyniki sprzedaży samochodów elektrycznych i hybryd w Norwegii [kwiecień 2020]

Zarówno w kwietniu, jak i w okresie styczeń-kwiecień 2020 zdecydowanie prowadzi Audi e-tron. Poniższy ranking posortowano po danych styczeń-kwiecień, hybrydy zaznaczyliśmy italikiem (źródło):

  1. Audi e-tron – 832 egzemplarze w kwietniu / 4 586 w tym roku,
  2. VW e-Golf – 498 / 2 400 egzemplarzy,
  3. Nissan Leaf – 349 / 1 717 egzemplarzy,
  4. Hyundai Kona Electric – 256 / 1 508 egzemplarzy,
  5. Mitsubishi Outlander PHEV – 103 / 1 282 egzemplarze,
  6. Tesla Model 3 – 44 / 1 260 egzemplarzy,
  7. Renault Zoe – 153 / 1 190 egzemplarzy,
  8. BMW i3 – 234 / 1 041 egzemplarzy,
  9. Toyota Yaris Hybrid – 155 / 768 egzemplarzy,
  10. Toyota C-HR Hybrid – 130 / 722 egzemplarze.

W kwietniu pierwszą hybrydą plug-in w zestawieniu był wariant ładowany z gniazdka, Mitsubishi Outlander PHEV. Wśród starych („samoładujących”) hybryd najlepiej wypadła Toyota Yaris Hybrid.

> FCA-Tesla sprzedawały w Europie najwięcej hybryd plug-in i elektryków. Toyota-Mazda na dnie [marzec / I kw. 2020]

Na pierwszym miejscu i w kwietniu, i w tym roku znajduje się Audi e-tron. Jeśli model utrzyma to tempo, raczej nikt mu nie zagrozi. Bardzo słabo wypada Tesla Model 3 z zaledwie 44 egzemplarzami w kwietniu (i 1 260 w całym roku 2020), która trzyma się w TOP 10 tylko za sprawą wcześniejszych bardzo dobrych miesięcy.

Coś drgnęło z dostawami Mercedesa EQC. Gdyby powyższy ranking posortować po danych kwietniowych, znalazłby się on na piątym (!) miejscu z 243 dostarczonymi egzemplarzami. W zestawieniu rocznym (styczeń-kwiecień 2020) ledwie ulokował się na 19. pozycji.

W pierwszej dwudziestce zabrakło Jaguara I-Pace, nie ma też Opla Corsy-e czy Tesli Model S / X.

W kwietniu samochody plug-in stanowiły w Norwegii 70 procent aut nowych. Większość z nich było pojazdami czysto elektrycznymi – miały one 50 procent rynku wszystkich rejestracji samochodów nowych. Cały rynek w kwietniu 2020 zanotował spadek o 34 procent rok do roku.

> Niemiecki dealer Volkswagena: VW ID.3? A co to jest? [Spiegel]

Ocena artykułu
Ocena Czytelników
[Suma: 2 głosów Średnia: 4.5]
Nie przegap nowych treści, KLIKNIJ i OBSERWUJ Elektrowoz.pl w Google News. Mogą Cię też zainteresować poniższe reklamy: