W kwietniu 2020 roku samochody elektryczne stanowiły w Norwegii 50 procent wszystkich aut nowych. Według danych zebranych przez EV-Sales, na pozycji lidera utrzymało się Audi e-tron, które w tym roku wyraźnie idzie po rekord. Tesla Model 3 z kolei w kwietniu nie zakwalifikowałaby się nawet do pierwszej dwudziestki – czemu jednak trudno się dziwić, gdy weźmiemy pod uwagę mocno ograniczony ruch graniczny.
Wyniki sprzedaży samochodów elektrycznych i hybryd w Norwegii [kwiecień 2020]
Zarówno w kwietniu, jak i w okresie styczeń-kwiecień 2020 zdecydowanie prowadzi Audi e-tron. Poniższy ranking posortowano po danych styczeń-kwiecień, hybrydy zaznaczyliśmy italikiem (źródło):
- Audi e-tron – 832 egzemplarze w kwietniu / 4 586 w tym roku,
- VW e-Golf – 498 / 2 400 egzemplarzy,
- Nissan Leaf – 349 / 1 717 egzemplarzy,
- Hyundai Kona Electric – 256 / 1 508 egzemplarzy,
- Mitsubishi Outlander PHEV – 103 / 1 282 egzemplarze,
- Tesla Model 3 – 44 / 1 260 egzemplarzy,
- Renault Zoe – 153 / 1 190 egzemplarzy,
- BMW i3 – 234 / 1 041 egzemplarzy,
- Toyota Yaris Hybrid – 155 / 768 egzemplarzy,
- Toyota C-HR Hybrid – 130 / 722 egzemplarze.
W kwietniu pierwszą hybrydą plug-in w zestawieniu był wariant ładowany z gniazdka, Mitsubishi Outlander PHEV. Wśród starych („samoładujących”) hybryd najlepiej wypadła Toyota Yaris Hybrid.
Na pierwszym miejscu i w kwietniu, i w tym roku znajduje się Audi e-tron. Jeśli model utrzyma to tempo, raczej nikt mu nie zagrozi. Bardzo słabo wypada Tesla Model 3 z zaledwie 44 egzemplarzami w kwietniu (i 1 260 w całym roku 2020), która trzyma się w TOP 10 tylko za sprawą wcześniejszych bardzo dobrych miesięcy.
Coś drgnęło z dostawami Mercedesa EQC. Gdyby powyższy ranking posortować po danych kwietniowych, znalazłby się on na piątym (!) miejscu z 243 dostarczonymi egzemplarzami. W zestawieniu rocznym (styczeń-kwiecień 2020) ledwie ulokował się na 19. pozycji.
W pierwszej dwudziestce zabrakło Jaguara I-Pace, nie ma też Opla Corsy-e czy Tesli Model S / X.
W kwietniu samochody plug-in stanowiły w Norwegii 70 procent aut nowych. Większość z nich było pojazdami czysto elektrycznymi – miały one 50 procent rynku wszystkich rejestracji samochodów nowych. Cały rynek w kwietniu 2020 zanotował spadek o 34 procent rok do roku.
> Niemiecki dealer Volkswagena: VW ID.3? A co to jest? [Spiegel]