Site icon SAMOCHODY ELEKTRYCZNE – www.elektrowoz.pl

Nissan Leaf AWD? Technologia jest, ale trafi do innego modelu

Nie istnieje dziś na rynku samochód elektryczny segmentu C, który dysponowałby napędem na obie osie. Nissan zaprezentował prototyp takiego rozwiązania w Leafie e+, ale wygląda na to, że trafi ono do większych modeli. Jednym z nich może być Nissan Ariya, elektryczny crossover producenta.

Nissan Leaf e+ AWD z dwoma silnikami EM57

Prototypowy Nissan Leaf AWD posiada dwa silniki synchroniczne z magnesami trwałymi oznaczone symbolem EM57. To dokładnie te same silniki, które montuje się w zwykłej wersji Leafa II – z tą jednak różnicą, że przy baterii „40 kWh” posiadają one moc 110 kW (150 KM), a w wariancie Leaf e+ oferują maksymalnie 160 kW (218 KM).

> Nissan Leaf w cenie 82 600 zł – spis salonów, które dysponują samochodami [aktualizacja]

W prezentowanym Leafie e+ AWD całkowita maksymalna moc auta to 227 kW (309 KM), maksymalny moment obrotowy – 680 Nm. Bateria, jak łatwo się domyślić, miała 62 kWh pojemności, czyli około 58-59 kWh pojemności użytecznej [szacunki www.elektrowoz.pl]. Dzięki napędowi na obie osie samochód gwarantuje lepszą dynamikę jazdy, wyższą wydajność hamowania rekuperacyjnego oraz oczywiście większe bezpieczeństwo jazdy w trudnych warunkach.

Na zdjęciach warto zwrócić uwagę na tył auta i porównać go z klasycznym Leafem e+ (biały samochód). Ujęcia są nieco inne, ale mimo to łatwo dostrzec, że zawieszenie wersji AWD jest położone niżej i rozbudowane. Nic dziwnego – trzeba było zrobić miejsce dla silnika. W porównaniu do wersji dostępnej w sprzedaży uwagę zwracają również poszerzone nadkola:

A oto nagrania z przejazdu samochodem:

Nowy zespół napędowy AWD ma trafić do samochodu, który będzie „prawdziwym przełomem”. Wszystko wskazuje na to, że może chodzić o Nissana Ariya, elektrycznego crossovera producenta pokazanego po raz pierwszy na salonie motoryzacyjnym w Tokio 2019. Ariya powstaje na zupełnie nowej platformie, dlatego ma posiadać również aktywnie chłodzoną baterię.

Z kolei pierwszym samochodem w tym segmencie, który będzie dysponował napędem na obie osie, będzie prawdopodobnie Volvo XC40 Recharge (C-SUV). Jego sprzedaż rozpocznie się w 2020 roku.

Ocena artykułu
Ocena Czytelników
[Suma: 3 głosów Średnia: 5]
Nie przegap nowych treści, KLIKNIJ i OBSERWUJ Elektrowoz.pl w Google News. Mogą Cię też zainteresować poniższe reklamy:
Exit mobile version