Niektórzy nasi Czytelnicy gorączkowo dopytują o dostępność Nissana Leafa skrojonego „pod dopłatę” z Funduszu Niskoemisyjnego Transportu. Postanowiliśmy przygotować listę salonów, które niemal na pewno są w stanie sprzedać nam elektryka w promocyjnej cenie poniżej 125 tysięcy złotych.

Nissan Leaf w promocji – gdzie jest na pewno

Zanim przedstawimy spis, jedna ważna informacja: oficjalna cena Nissana Leafa „pod dopłaty” to 118 000 lub 121 400 złotych w zależności od wersji wyposażeniowej (ładowarka 3,3 lub 6,6 kW). Taką kwotę trzeba będzie uiścić przy zakupie.

O zwrot części pieniędzy (30 procent wartości z faktury) będzie można się ubiegać dopiero po zakupie, gdy zostanie ogłoszony nabór wniosków o dofinansowania do zakupu samochodu elektrycznego. Nie wcześniej.

> Fundusz Niskoemisyjnego Transportu – dopłaty tutaj czy w NFOŚiGW? [ODPOWIADAMY]

Dodajmy, że KAŻDY nowy samochód elektryczny kupiony za maksymalnie 125 tysięcy złotych po ogłoszeniu naboru wniosków będzie kwalifikował się do otrzymania dopłaty. Dotyczy to Nissana Leafa, Renault Zoe, Opla Corsy-e czy Skody CitigoE iV.

Ostatnie ważne zastrzeżenie. Aby otrzymać dofinansowanie (dopłatę), auto musi być też fabrycznie nowe, czyli:

  • nie mogło być wcześniej zarejestrowane,
  • jest fabrycznie nowe (Dz. U. z 2018 r, pozycja 1990 z późniejszymi zmianami).

Definicja jest więc lekko rekurencyjna – odnosi się sama do siebie – ale jasno mówi: na auto podemonstracyjne, już zarejestrowane, dopłaty NIE otrzymamy.

Salony dysponujące Leafem II w promocji

A oto i spis punktów, w których, jak się dowiedzieliśmy, samochody na pewno są dostępne (stan na 2019/11/27, 13.01):

  • Gdańsk/Gdynia, Zdunek KMJ, tel. 881 209 209,
  • Warszawa, Lotnicza 3/5, Nivette, tel. 22 509 66 72,
  • Kraków, Jasnogórska 60, Japan Motors, tel. 12 662 00 15,
  • Sosnowiec, Stawowa 2, Japan Motors, tel. 32 200 99 30,
  • Bielsko Biała, Wyzwolenia 95, Japan Motors, tel. 33 827 00 10,
  • Rybnik, Wodzisławska 228, Mad Mobil, tel. 32 421 25 25,
  • Zabrze, Wolności 59, Dąbrowscy, tel. 32 276 19 86,
  • Bytom, Strzelców Bytomskich, Dąbrowscy, tel. 32 387 29 39.

Lista dostępnych samochodów znajduje się również na stronach Nissana, ale uznaliśmy, że nie będziemy do niej linkować, ponieważ po zapoznaniu się z nią widzimy, że nie jest aktualna. Nissan Polska uspokaja jednak, że w razie dużego zapotrzebowania auta mogą zostać ściągnięte z innych rynków.

Nasz Czytelnik, Pan Tomasz, który pracuje w jednym z wymienionych salonów, twierdzi, że „o białej perle można już zapomnieć”, ale są jeszcze inne kolory lakieru. W promocji biorą udział wszystkie warianty modelu Acenta.

Nissan Leaf – wady, zalety, specyfikacja

Dane techniczne Nissana Leafa II: samochód elektryczny segmentu C (kompakt), czyli wielkości VW Golfa. Moc silnika to 110 kW (149 KM), moment obrotowy – 320 Nm.

Auto posiada baterię o użytecznej pojemności około 37 kWh (całkowita: 40 kWh) i oferuje 243 kilometry zasięgu realnego w trybie mieszanym (270 km WLTP). Po mieście lub przy wolnej jeździe będzie nieco więcej, zimą zrobi się mniej, na autostradzie będzie mniej.

Jeszcze w październiku cena Nissana Leafa Acenta wynosiła 157 700 złotych:

Opisywana w artykule wersja posiada pompę ciepła, ze swej strony rekomendujemy również dorzucenie podgrzewania foteli. Auta pochodzą z bieżącego rocznika (2019).

Największą wadą samochodu jest brak aktywnego chłodzenia baterii, który powoduje wolniejsze ładowanie przy wysokich temperaturach i szybkiej jeździe (ang. Rapidgate). Problem jest wyjątkowo mocno odczuwalny latem, niemal na pewno zetkniemy się z nim, gdy postanowimy wybrać się samochodem w trasę dłuższą niż 350 kilometrów.

> Jaka jest degradacja baterii Nissana Leafa II? U naszego Czytelnika strata wynosi 2,5-5,3 proc. po 50 000 km

To może Cię zainteresować:
Ocena ogólna
Ocena Czytelników
[Suma: 6 głosów Średnia: 3.8]