Od kilkunastu dni chińskie Nio zapowiadało zupełnie nowy model elektryka, trzeci crossover w gamie. Właśnie go zaprezentowano, to Nio EC6, czyli ES6 z nadwoziem coupe. Auto prezentuje się dość zaskakująco, jak gdyby oszczędności stały się ważniejsze niż wizja projektanta.
Nio EC6 – dane techniczne i wszystko, co wiemy
Nio podkreśla, że jest producentem samochodów elektrycznych segmentu premium, dlatego najnowszy model również należy do kategorii premium. Nio EC6 to ES6 coupe – coś jak Audi e-tron Sportback dla Audi e-tron [Quattro]. Oceniając po nadwoziu mamy wrażenie, że chęć zachowania obecnej bryły stała się ważniejsza od efektu końcowego, bo przód i tył wydają się do siebie nie pasować.

Nio EC6, czyli ES6 w wersji coupe. Przód sprawia wrażenie zbyt niskiego, reszta kabiny wydaje się za wysoka (c) Nio
Nio EC6 będzie dostępne w dwóch wersjach napędowych, z silnikami o mocach 160+160 kW (218+218 KM; edycja Performance) lub 160+240 kW (218 + 326 KM; edycja Sport). Maksymalny moment obrotowy ma wynieść 610 Nm (źródło).
Oprócz dwóch zestawów silników klient będzie miał też do wyboru dwie pojemności baterii: 70 lub 100 kWh. W zależności od wersji auta zasięg Nio EC6 ma być następujący:
- silniki 160+240 kW oraz bateria 70 kWh – 425 jednostek NEDC, czyli ~280 km realnie; przyspieszenie do 100 km/h w 4,7 sekundy,
- silniki 160+240 kW oraz bateria 100 kWh – 605 jednostek NEDC, czyli ~400 km realnie; przyspieszenie do 100 km/h w 4,7 sekundy,
- silniki 160+160 kW oraz bateria 70 kWh – 435 jednostek NEDC, czyli ~290 km realnie; przyspieszenie do 100 km/h w 5,6 sekundy,
- silniki 160+160 kW oraz bateria 100 kWh – 615 jednostek NEDC, czyli ~410 km realnie; przyspieszenie do 100 km/h w 5,6 sekundy.
Cena Nio EC6 nie została ujawniona, ma zostać podana dopiero w lipcu 2020 roku. Auto na razie raczej nie trafi do Europy, ale chiński producent przygotowuje się do ofensywy na naszym kontynencie.
Warto dodać, że podczas Nio Day 2019 pokazano odświeżony wariant Nio ES8, największego SUV-a chińskiego producenta. Samochód będzie dysponował od teraz bateriami o pojemnościach 70 lub 100 kWh, co powinno się przełożyć na zasięg wynoszący 415 albo 580 jednostek NEDC. Dotychczas akumulatory oferowały 67/70 i 81/84 kWh pojemności (pojemność użyteczna/całkowita).
> Nio ES8 – recenzja Emobly. Chiński SUV do walki z Audi, BMW czy Mercedesem [YouTube]