Site icon SAMOCHODY ELEKTRYCZNE – www.elektrowoz.pl

Niemiecki startup e.GO uruchamia fabrykę samochodów. Firma powstała 1,5 roku przed ElectroMobility Poland

Niemiecka firma e.GO to dobry benchmark dla naszej ElectroMobility Poland, która chciałaby opracować Polski Samochód Elektryczny. e.GO zostało założone w marcu 2015 roku, a teraz uruchamia fabrykę samochodów elektrycznych z prawdziwego zdarzenia.

e.GO – miejskie samochody elektryczne. Rocznik 2018 wyprzedany!

Niemieckie e.GO zapowiedziało w 2015 roku, że w ciągu trzech lat chce wprowadzić na rynek miejskie samochody elektryczne w przystępnej cenie. Poważną komercyjną działalność rozpoczęto w grudniu 2015 roku, gdy udało się zgromadzić 1 milion euro kapitału – a więc mniej więcej rok przed ElectroMobility Poland.

Pierwsze prototypy e.GO miały zostać zaprezentowane w 2017 roku (udało się), fabryka samochodów miała wystartować w maju 2018 roku, a auta powinny trafić na rynek w październiku 2019 roku. Produkcja rusza teraz, z dwumiesięcznym poślizgiem, więc samochody zadebiutują prawdopodobnie na przełomie 2018 i 2019 roku. Gdyby ElectroMobility Poland utrzymało podobne tempo, powinno właśnie prezentować funkcjonalne prototypy (takie były plany…), a za rok ruszyłaby fabryka Polskich Samochodów Elektrycznych.

e.GO – jak Smart, tylko tańszy

Zakłady produkcyjne uruchomiono w Aachen. Zajmują 16 tysięcy metrów kwadratowych i docelowo powinny wytwarzać 10 tysięcy samochodów rocznie z jednej zmiany (źródło). Najtańsza wersja auta e.GO Life ma kosztować równowartość 65-70 tysięcy złotych.

Pierwsze 100 egzemplarzy trafi do salonów i do pracowników przedsiębiorstwa. Kolejne będą kierowane do tych, którzy złożyli zamówienia na auta. Firma e.GO ma się tutaj czym pochwalić: w lutym 2018 roku było już 7 tysięcy zainteresowanych, można więc szacować, że wyprzedano egzemplarze na około rok naprzód! Auto gotowi są kupować zarówno indywidualni odbiorcy, jak też firmy i organizacje, w tym niemiecki Caritas.

> Opłata emisyjna w paliwie od 1.01.2019, strefy czystego transportu nawet od 28.07 – Prezydent podpisał nowelizację ustawy

Podstawowy wariant e.GO Life zostanie wyposażony w baterię o pojemności 14,9 kWh, która powinna dać samochodowi realny zasięg wynoszący około 90-100 kilometrów (NEDC = 136 km, producent podaje 104 km – patrz tabelka):

Ocena artykułu
Ocena Czytelników
[Suma: 7 głosów Średnia: 5]
Nie przegap nowych treści, KLIKNIJ i OBSERWUJ Elektrowoz.pl w Google News. Mogą Cię też zainteresować poniższe reklamy:
Exit mobile version