Powiało optymizmem. Po dwucyfrowych spadkach wywołanych COVID-19, niemieccy dealerzy nie mogą się doczekać Volkswagena ID.3. Są przekonani, że będzie on sukcesem sprzedażowym i że dzięki niemu producent szybko przeskoczy Teslę. Dodajmy, że mówimy o autach z różnych segmentów, powszechnie przyjmuje się jednak, że ID.3 jest bezpośrednią odpowiedzią Volkswagena na Model 3. Przynajmniej na razie.

Popyt na elektrycznego Volkswagena znacznie przekroczył oczekiwania

Cytowana w tytule wypowiedź o „szybkim wyprzedzaniu Tesli” pochodzi z portalu Merkur.de, któremu wywiadu udzielił Dirk Weddingen von Knapp, prezes jednej z największych organizacji dealerskich Volkswagena i Audi w Niemczech liczącej 2 400 członków. Zdradził on też, że popyt na VW ID.3 „znacznie przekroczył przewidywania”, choć nie ujawnił, co konkretnie ma na myśli. Dowiedzieliśmy się tylko, że czas oczekiwania na elektryka wydłużył się do około 4 miesięcy z pierwotnych kilku tygodni.

> Ceny Volkswagena ID.3 jawne. Najtańszy 155,9 tys. zł (Pro Performance 58 kWh), najdroższy 214,5 tys. zł (Pro S Tour 77 kWh)

Od stycznia do lipca 2020 roku Tesla sprzedała w Niemczech 4,5 tysiąca egzemplarzy Modelu 3. Volkswagen nie powinien mieć więc szczególnego problemu z pobiciem tego wyniku.

Volkswagen ID.3 to auto kompaktowe, a więc dopasowane do sympatii (i możliwości) Europejczyków. Tesla Model 3 jest o segment większa oraz nieco droższa, co samo w sobie może zadecydować o ciepłym przyjęciu nowych modeli niemieckiego koncernu. A tych kilka będzie: start dostaw ID.3 zbiega się z premierami Skody Enyaq iV i Volkswagena ID.4, które od 2021 roku wraz z Audi Q4 e-tron będą walczyły o rynek crossoverów (segment C-SUV).

> Skoda Enyaq iV – premiera live we wtorek, 1 września, od godz. 18.40 [link do transmisji]

W drugiej połowie przyszłego roku do boju stanie Tesla Model Y (segment D-SUV), która równocześnie będzie się też siłowała z Volvo XC40 P8 Recharge (C-SUV), Mercedesami EQC i Jaguarem I-Pace (D-SUV).

Zdjęcie otwierające: pierwsza dostawa Volkswagena ID.3 do Irlandii. Podobne są już też w Norwegii (c) Volkswagen / Twitter

To może Cię zainteresować:
Ocena ogólna
Ocena Czytelników
[Suma: 2 głosów Średnia: 5]