Niemiecki analityk motoryzacyjny Matthias Schmidt zamieścił na Twitterze ciekawą analizę. Zwrócił uwagę na to, że w Niemczech spada liczba wniosków o dopłatę do Tesli Model 3. To sugerowałoby, że po pierwszym piku, zainteresowanie samochodem cały czas spada.

Tesla 3 jest za droga dla Niemców?

Według danych zebranych przez Schmidta, liczba wniosków o dopłatę federalną do Tesli Model 3 kształtowała się następująco:

  • styczeń 2019 – 911,
  • luty 2019 – 835,
  • marzec 2019 – 811,
  • kwiecień 2019 – 735.

Analityk sugeruje, że może to oznaczać spadek zainteresowania autem – co brzmi zresztą całkiem logicznie. W jego wywodzie brakuje jednak tła, czyli analizy innych marek. Szczególnie, że obliczenia Europejskiego Stowarzyszenia Producentów Samochodów (ACEA) wskazują, że rynek aut zanotował spadki w pierwszym kwartale 2019 roku – i to zarówno w przebiegu kwartału, jak i w porównaniu do roku 2018.

> Tesla wprowadza do Kanady Model 3 Standard Range z zasięgiem… 150 km

Niestety, dane źródłowe Federalnego Urzędu Gospodarki i Kontroli Eksportu (BAFA) są nadpisywane każdego miesiąca, dlatego faktyczne rynkowe trendy będziemy mogli sprawdzić dopiero na początku czerwca, gdy pojawi się kolejna wersja dokumentu. Wnioski mogą być jednak poprawne, jeśli wziąć pod uwagę, jak szybko Tesla zdecydowała się na wprowadzenie Modelu 3 do krajów europejskich z ruchem lewostronnym – auto można zamawiać w Wielkiej Brytanii i Irlandii od początku maja 2019 roku.

Spadające zainteresowanie Teslą może być spowodowane jeszcze jednym zjawiskiem: już 8 maja 2019 roku na rynku ma zadebiutować „bardzo tani” samochód elektryczny Volkswagena, VW ID.3. Niewykluczone, że Niemcy czekają na rodzimy produkt, bo nie chcą płacić ceny premium za Teslę Model 3:

> Elektryczny Volkswagen ID. na nowych teaserach. Czyli jednak „VW ID.3”?

 

To może Cię zainteresować
Ocena ogólna
Ocena Czytelników
[Suma: 2 głosów Średnia: 3]