W lutym 2018 roku Federalny Sąd Administracyjny orzekł, że miasta mogą wprowadzać zakaz wjazdu dla diesli. W opublikowanym teraz uzasadnieniu wyroku pojawił się nawet zapis, że zakaz można wprowadzać bez okresu przejściowego.
Niemcy: diesle z coraz większymi ograniczeniami
Sąd stwierdził, że ograniczenia dotyczące diesli nie różnią się od innych nakazów i zakazów wynikających z przepisów ruchu drogowego. Kierowcy muszą je akceptować i muszą się do nich stosować – nie mają okresu przejściowego na „przyzwyczajenie się”.
> SOPOT kupił samochód elektryczny. „Miasto jest uzdrowiskiem”
W stosunku do samochodów benzynowych, diesle emitują mniejszą ilość dwutlenku węgla; i to jest dobre. Problemem są tlenki azotu, które powstają ze względu na wyższe ciśnienie i wyższą temperaturę spalania oleju napędowego w cylindrze. Wśród nich znajduje się dwutlenek azotu (NO2), który zakwasza wodę oraz jest głównym gazowym składnikiem smogu.
Federalny Sąd Administracyjny zawyrokował, że auta poniżej normy Euro 5 mogą zostać od razu wyrzucone z wyznaczonych stref. Jednocześnie zakazał wprowadzania ograniczeń silników Diesla spełniających normę Euro 5 przed 1 września 2019 roku.
Norma Euro 5 rozpoczęła obowiązywanie we wrześniu 2009 roku.
|REKLAMA|
|/REKLAMA|