Przedstawiciel Nextmove – firmy wypożyczającej samochody elektryczne – został zaproszony do fabryki w Zwickau, gdzie produkowany jest Volkswagen ID.3. Jak ujawnił, dostrzegł na taśmie produkcyjnej Volkswagena ID.4 i doszedł do wniosku, że pod względem przestrzeni będzie konkurował z Teslą Model Y.

Volkswagen ID.4, Volkswagen ID.4 coupe…

Volkswagen ID.4 rzeczywiście mógł się pojawić w fabryce, bo – jak mówi sam Moeller – wszystkie samochody powstające na platformie MEB będą w tym roku wyjeżdżały z Zwickau, a oficjalna prezentacja ID.4 powinna mieć miejsce lada dzień. Ciekawa jest natomiast opinia przedstawiciela Nextmove, że jeśli chodzi o przestrzeń [w kabinie], ID.4 ulokuje się w tej samej kategorii, co Tesla Model Y (około 2:17).

Tesla Model Y to segment D-SUV, tymczasem Volkswagen ID.4 to segment C-SUV. Jak by nie czarować, w Volkswagenie może być ciężko z dodatkowymi kilkunastoma centymetrami przestrzeni. Decydujący może się tutaj okazać rozstaw osi: jeśli Volkswagen ID.4 utrzyma rozstaw osi Volkswagena ID.3 (276,5 cm), samochód nie będzie miał szans na konkurowanie z Teslą Model Y (289,1 cm).

Jeśli natomiast ID.4 zbliży się do 290 centymetrów, żeby zmieścić gdzieś powiększoną do 77/82 kWh baterię, wtedy konkurencja w segmencie zrobi się ciekawa.

Warto przy okazji dodać, że portal Motor1 już kilka dni temu uchwycił na ulicach Volkswagena ID.4 z łagodniej opadającą linią dachu (źródło). Portal twierdzi, że jest to usportowiony wariant samochodu oznaczony literami GTX, ale w rzeczywistości możemy mieć do czynienia z wersją ID.4 coupe, która pojawiła się jako pierwszy prototyp, noszący jeszcze oznaczenie „ID. Crozz”:

Jeden z pierwszych prototypów Volkswagena ID.4 noszący jeszcze oznaczenie ID. Crozz. Zwróć uwagę na łagodnie opadającą linię dachu (c) Volkswagen

Zdjęcie zamaskowanego Volkswagena ID.4 (c) Ibrahim_Mohammad_i for CarPix / Motor1

Dopiero z czasem okazało się, że na rynku najpierw zadebiutuje wersja klasyczna, Volkswagen ID.4 (zdjęcie poniżej), a inny wariant nadwoziowy pojawi się później. Dokładnie ten sam ruch koncern Volkswagena wykonał z Audi e-tron Quattro i e-tron Sportback.

Volkswagen ID.4 to elektryczny crossover, którego prezentację zaplanowano na marzec 2020 roku. Auto do amerykańskich salonów miało trafić już w czerwcu, ale wiadomo, że sytuacja nieco się skomplikowała.

Ocena artykułu
Ocena Czytelników
[Suma: 4 głosów Średnia: 4.8]
Nie przegap nowych treści, KLIKNIJ i OBSERWUJ Elektrowoz.pl w Google News. Mogą Cię też zainteresować poniższe reklamy: