Podczas hiszpańskiej prezentacji Volkswagena ID.3 producent ujawnił, że w najtańszym wariancie VW ID.3 Pure dostępne będą dwie wersje: normalna i „Power”. Normalna będzie miała 93 kW mocy i przyspieszy do 100 km/h w 11 sekund – zanosi się więc na konkurenta VW Golfa 1.0 TSI.

Cena? „Poniżej 30 tysięcy euro / 130 tysięcy złotych”

Hiszpańska prezentacja rozszerza naszą wiedzę o kolejne elementy specyfikacji Volkswagena ID.3. Zbierzmy je w całość, dołączając szczegóły, które nie są jeszcze pewne (zaznaczone italikiem):

  • VW ID.3 Pure – bateria 45 kWh, do 280 km zasięgu realnego (330 jednostek WLTP), 93 kW (126 KM) mocy, przyspieszenie do 100 km/h w 11 sekund, ładowanie z mocą do 100 kW,
  • VW ID.3 Pure Power – bateria 45 kWh, mniej niż 280 km zasięgu realnego ( 330 jednostek WLTP), 110 kW (150 KM) mocy, przyspieszenie do 100 km/h w 9 sekund, ładowanie z mocą do 100 kW,
  • VW ID.3 Pro – bateria 58 kWh, do 360 km zasięgu realnego (420 jednostek WLTP), 107 kW (145 KM) mocy, przyspieszenie do 100 km/h w 9,5 sekundy, ładowanie z mocą do 100 kW,
  • VW ID.3 Pro Power – bateria 58 kWh, mniej niż 360 km zasięgu realnego (420 jednostek WLTP), 150 kW (204 KM) mocy, przyspieszenie do 100 km/h w 7,5 sekundy, ładowanie z mocą do 100 kW,
  • VW ID.3 1st – bateria 58 kWh, mniej niż 360 km zasięgu realnego (420 jednostek WLTP), 150 kW (204 KM) mocy, przyspieszenie do 100 km/h w 7,5 sekundy, ładowanie z mocą do 100 kW,
  • VW ID.3 Pro S – bateria 77 kWh, do 470 km zasięgu realnego (550 jednostek WLTP), 117 kW (160 KM) mocy, przyspieszenie do 100 km/h w 8,5 sekundy, ładowanie z mocą do 125 kW.

W Hiszpanii oferowane będą pakiety wyposażenia standardowe i „Plus” – te ostatnie znamy z Volkswagena ID.3 1st. Sam VW ID.3 1st po zamknięciu limitowanej serii przeistoczy się w ID.3 Pro Power, choć obie wersje (1st / Pro Power) mogą różnić się wyposażeniem.

> VW ID.3: wrażenia na żywo [Czytelnik Konrad, część 2/2]

Z całej prezentacji najdziwniejszy jest ostatni model, ID.3 Pro S (źródło). Od początku wariant z największą baterią – Volkswagen ID.3 77 kWh / Pro S – miał posiadać silnik o mocy 150 kW (204 KM), który zresztą zawitał też do ID.3 1st. Jednak w Hiszpanii jego moc jest o 22 procent niższa, wynosi bowiem zaledwie 117 kW. Dlaczego? Nie wiadomo. Być może będzie tam oferowany Seat el-Born lub Cupra o podobnych parametrach.

Ciekawie prezentuje się natomiast najbardziej podstawowy VW ID.3 Pure. Moc silnika i przyspieszenie samochodu jednoznacznie wskazuje, że będzie on pozycjonowany jako najtańszy wariant w ofercie, w przyszłości konkurujący z Volkswagenem Golfem 1.0 TSI. Ten dostępny jest obecnie od 79,5 tysiąca złotych.

Nota od redakcji www.elektrowoz.pl: wszystkie informacje o „zasięgu realnym” to wstępne obliczenia redakcji.

Nie przegap nowych treści, KLIKNIJ i OBSERWUJ Elektrowoz.pl w Google News. Mogą Cię też zainteresować poniższe reklamy:
Ocena artykułu
Ocena Czytelników
[Suma: 6 głosów Średnia: 4.7]