W sierpniu 2020 roku najchętniej kupowanym samochodem w ogóle w Norwegii nadal było Audi e-tron, które prowadzi również w rankingu rocznym. Drugi dojechał Mercedes EQC, który wreszcie nabiera wiatru w żagle. Tesla Model 3 nie zmieściła się w TOP5.
Audi e-tron zdecydowanym liderem w Norwegii, z Tesli walkę podejmuje już tylko Model 3
Ranking pięciu najchętniej kupowanych samochodów elektrycznych i aut w ogóle w sierpniu 2020 prezentuje się następująco:
- Audi e-tron – 755 egzemplarzy,
- Mercedes EQC – 595 egzemplarzy,
- Polestar 2 – 494 egzemplarze,
- VW e-Golf – 489 egzemplarzy,
- Hyundai Kona Electric – 408 egzemplarzy (źródło).
/Ważne: z bliżej nieokreślonego powodu dane dla Norwegii są inne niż cytowane przez Forbesa -> Polestar 2 sprzedawał się w Szwecji i Norwegii lepiej niż Tesla Model 3 [wyniki sierpnia 2020]/
Mercedes stopniowo się rozpędza, Polestar właśnie pojawił się na radarze. W rankingu od początku roku EQC już przeskoczył Teslę Model 3, Polestar musiałby znaleźć jeszcze jakichś 1 600 nabywców. Nieźle trzyma się Nissan Leaf (270 egzemplarzy w sierpniu, 2 920 od początku roku), którego 500-tysięczny egzemplarz został dostarczony w Norwegii 1 września 2020 roku.
Zaznaczmy, że te pół miliona wyprodukowanych i sprzedanych sztuk samochodu dotyczy obu generacji modelu.
W zestawieniu od stycznia Tesla Model 3 znajduje się w Norwegii na 7. miejscu, w rankingu sierpniowym – na miejscu ósmym po MG ZS EV i Peugeocie e-208. Jednak wspomniani producenci sprzedają samochody raczej regularnie, tymczasem Tesla notuje piki sprzedażowe w ostatnich miesiącach kwartału (marzec, czerwiec, wrzesień, grudzień), dlatego za miesiąc sytuacja może być zgoła inna.
W 2020 roku najlepiej sprzedającą się hybrydą plug-in jest Mitsubishi Outlander PHEV, najchętniej kupowaną starą hybrydą – Toyota C-HR, a samochodem spalinowym – Skoda Octavia. W pierwszej dwudziestce aut nie widać ani Tesli Model S, ani Tesli Model X, co oznacza, że obydwa auta znalazły mniej niż 1 110 nabywców.
Czyste elektryki stanowiły w sierpniu w Norwegii 53 procent rynku (egzemplarzowo), a wraz z hybrydami plug-in wygenerowały aż 70 procent wszystkich transakcji. Auta benzynowe miały 11, a diesle – 10, a stare hybrydy zaledwie 9 procent rynku.