Site icon SAMOCHODY ELEKTRYCZNE – www.elektrowoz.pl

Mustang Mach-E – cena i specyfikacja ujawniona w witrynie Forda, prawdopodobnie przez przypadek

Jeden z użytkowników Mach E Forum wychwycił, że w witrynie Ford.com przez pewien czas widoczne były wszystkie dane techniczne i cena Mustanga Mach-E, elektrycznego crossovera Forda „inspirowanego Mustangiem”. Najtańsza wersja samochodu będzie startowała od 43 895 dolarów, czyli równowartości 171 tysięcy złotych netto.

Mustang Mach-E – oto jak wygląda elektryczny crossover Forda

Elektryczny Mustang Mach-E ma być dostępny w pięciu wersjach: Select, California RT. 1, Premium, First Edition i GT. Najsłabsza edycja z napędem na tył (RWD) będzie miała około 370 kilometrów realnego zasięgu, z napędem na obie osie (AWD) – 338 kilometrów. Wariant Extended Range, czyli ze zwiększonym zasięgiem, zaoferuje odpowiednio 483 (RWD) i 435 (AWD) kilometrów [wstępne dane producenta].

Dostępna na początku First Edition ma oferować właśnie 435 kilometrów przy napędzie na obie osie.

Pojemności baterii nie podano, ale z powyższych informacji można się domyślać wartości od około 70 do około 110 kWh – chyba że Ford dokonał cudów w zakresie efektywności energetycznej i osiągnie te parametry ze 100 kWh.

> Pojemność baterii całkowita a użyteczna – o co w tym chodzi? [ODPOWIADAMY]

Moc, moment obrotowy, przyspieszenie

Moc Mustanga Mach-E ma się zaczynać od 188 kW (255 KM), moment obrotowy – od 415 Nm. W najmocniejszej wersji First Edition ma to być odpowiednio 245 kW (333 KM) i 582 Nm. Producent chciałby, żeby przyspieszenie 0-97 km/h (0-60 mph) wyniosło około 5,5 sekundy. W słabszych wersjach ma to być powyżej 6 sekund, natomiast najmocniejsza edycja GT powinna osiągnąć mniej niż 4 sekundy.

Klamki w drzwiach, wnętrze, pojemność bagażnika Mach-E

Wnikliwi internauci szybko zauważyli (źródło), że w żadnej z opcji nie pojawiły się skórzane, wentylowane fotele oraz że drzwi samochodu nie mają klamek. W przednich drzwiach na wysokości słupka widoczne jest tylko wystające „coś”, co sprawia wrażenie małego uchwytu:

W ujęciach z wnętrza widoczny jest pionowy ekran na środku auta z czymś na kształt pokrętła w dolnej części. Oprócz tego na desce rozdzielczej znalazło się miejsce dla otworów wentylacyjnych, przycisku Start/Stop, a za kierownicą pojawił się dodatkowy ekran z, prawdopodobnie, licznikami.

Pojemność bagażnika wynosi 821 litrów, pojemność bagażnika z przodu – 136 litrów. To sugeruje nam, że mówimy albo o dość dużym aucie segmentu D-SUV, albo też o bezpośrednim konkurencie Tesli Model X – czyli segmencie E-SUV. Dla porównania: pojemność bagażnika Audi e-tron to 605 litrów, Tesli od około 360 do ponad 1 400 litrów, w zależności od tego, czy trzeci rząd siedzeń jest rozłożony.

> Agresja na drodze, czyli jak Tesle pomagają zwalczać chamstwo na ulicach [wideo]

Ceny

Najtańszy będzie Mustang Mach-E Select, który startuje od 43 895 dolarów. Wersja First Edition jest obecnie najdroższa – kosztuje od 59 900 dolarów (źródło). Dla porównania: najtańsza Tesla Model 3 (segment D) zaczyna się od 39 490 dolarów, zaś Tesla Model Y w obecnym cenniku rozpoczyna się od 48 000 dolarów, a w wersji z napędem na obie osie – od 52 000 dolarów.

Wszystkie ceny są kwotami netto.

Warto jednak dodać, że Ford dopiero startuje z nowym modelem, dlatego nabywcy auta będą uprawnieni do uzyskania dopłat w pełnej kwocie 7 500 dolarów. Tymczasem nabywcy Tesli (Modelu 3, bo Model Y nie jest jeszcze dostępny) otrzymują obecnie już tylko 1 875 dolarów dofinansowania.

Premiera auta odbędzie się w nocy 18 listopada 2019 roku czasu polskiego.

Ocena artykułu
Ocena Czytelników
[Suma: 1 głosów Średnia: 5]
Nie przegap nowych treści, KLIKNIJ i OBSERWUJ Elektrowoz.pl w Google News. Mogą Cię też zainteresować poniższe reklamy:
Exit mobile version