Tuż przed atakiem na Twittera i odcięciem od swojego konta Elon Musk zaprezentował wizualizację Giga Berlin, czyli Gigafactory 4 w Niemczech. Budynek stoi w lesie, przestrzeń jest w całości zadaszona, zwarta, a przed jej wejściem i na dachu znajdują się niewielkie sadzawki. Jaskini rave nie pokazano.

Gigafactory 4 z częściowymi pozwoleniami na budowę

Choć na placu budowy Giga Berlin wyrosły dźwigi, pojawiły się betonowe elementy konstrukcji, stają elementy szkieletu hal, Tesla nadal ma tylko częściowe pozwolenia na budowę. Z ostatnich informacji wynika, że producent może prowadzić prace na poziomie gruntu i w nim, ale wznosi cokolwiek ponad nim już na własne ryzyko.

Na wizualizacji fabryki widać przestrzeń całkowicie przykrytą dachem, znajdującą się wśród drzew, których czubki koron rozświetlone są intensywnie operującym, ale nisko stojącym słońcem.

Pomysł z sadzawką przed wejściem jest sprytny, rozbija strumień ludzi na dwie części. Dotyczy to także ewentualnych protestujących, których przy tej inwestycji nie brakuje.  Oczko wodne na dachu natomiast to wyraźnie strefa rekreacji, z trawnikiem i jakimś zadaszonym pomieszczeniem z kolorowym oświetleniem.

> Niemiecki sąd: „Autopilot” wprowadza nabywców w błąd

Po obu stronach znajduje się około 60 ramp załadowczych, przy niektórych z nich stoją Tesle Semi z naczepami. Na dachu znajdują się świetliki lub panele fotowoltaiczne:

Parking pracowniczy oraz na wyprodukowane auta znajduje się prawdopodobnie w prawej dolnej części zdjęcia, która nie zmieściła się na ujęciu.

A co słychać w Fremont?

Zgodnie z informacją, którą uzyskał portal Electrek, Tesla nie próżnuje także w fabryce w Fremont (Kalifornia, Stany Zjednoczone). Zakład ma zostać zamknięty z końcem lipca, żeby uruchomić nową linię montażową samochodów. Obecnie na znajdującej się pod skośnym dachem – słynny „namiot Tesli” z 2018 roku – linii GA4 wytwarzane są Tesle Model Y.

Producent właśnie zwiózł w jej okolice sporo nowego sprzętu i chce, kontynuuje portal, stworzyć nową linię GA4.5 oraz zwiększyć przepustowość GA4 (źródło).

Nota od redakcji www.elektrowoz.pl: GA = general assembly. A tak poza tym to kto by pomyślał, że wyścig zbrojeń polegający na budowie (Tesla) lub reorganizacji (Volkswagen) fabryk będzie tak ciekawy, nieprawdaż? 🙂

> Mam Teslę Model S P85D, 210 tys. km przebiegu i muszę drugi raz wymienić ekran. Gwarancja się skończyła… [norweskie forum]

To może Cię zainteresować:
Ocena ogólna
Ocena Czytelników
[Suma: 1 głosów Średnia: 5]