Mitsubishi Outlander PHEV oficjalnie wrócił do Polski. Samochód z rocznika (2020) wyprodukowany w 2020 rozpoczyna się w Polsce od 175 990 złotych dla wariantu wyposażeniowego Intense. Kwota jest zaskakująca, bo gdy model znikał z rynku w 2018 roku startował od 190-200 tysięcy złotych!
Mitsubishi Outlander PHEV: ceny, dane techniczne i wszystko, co wiemy
Outlander PHEV to hybryda plug-in należąca do górnej części segmentu C-SUV, z długością wynoszącą niemal 4,7 metra (dokładnie 4,695 metra). W zależności od wersji samochód kosztuje od:
- 175 990 złotych dla Intense z rocznika modelowego i produkcyjnego (2020),
- 194 990 złotych dla Instyle, reszta jak wyżej,
- 209 990 złotych dla Instyle Plus, reszta jw.
W samochodzie standardem jest napęd na obie osie, AWD (przód: spalinowo-elektryczny, tył: elektryczny). Nie ma 7-miejscowego wariantu plug-in, nie ma wersji z gniazdem CCS, pod klapką znajdziemy gniazdo Chademo oraz Typu 1. W aucie są też dwa zwykłe gniazdka o napięciu 230 woltów, do których można podłączyć urządzenia o mocy do 1,5 kW.
Mitsubishi Outlander PHEV napędzany jest przez 4-cylindrowy wolnossący silnik spalinowy o pojemności 2,4 litra działający w cyklu Atkinsona, który generuje do 100 kW (135 KM) mocy. Współpracują z nim dwa silniki elektryczne: 60 kW (82 KM) z przodu i 70 kW (95 KM) z tyłu. Łączna maksymalna moc zespołu napędowego to 165 kW (224 KM).
Bateria Outlandera PHEV ma około 11 kWh pojemności użytecznej (13,8 kWh brutto) i pozwala na realny zasięg wynoszący do 40 kilometrów na jednym ładowaniu. Mamy jednak Czytelników, którzy przy bardzo spokojnej jeździe potrafią wyciągnąć z samochodu ponad 50 kilometrów.
Z punktu widzenia segmentu konkurentem Outlandera PHEV jest zarówno Kia Niro Plug-in, jak też Opel Grandland X – wraz z resztą rodziny z Grupy PSA – i Toyota RAV4 Plug-in.
> Toyota RAV4 Plug-in Hybrid zaprezentowana. Mocna, więc tanio nie będzie
Jednak Kia Niro PHEV to auto sporo mniejsze (dolna część C-SUV), więc na placu boju zostają nieco mniejszy Opel Grandland X oraz Toyota RAV4 Plug-in. Ten pierwszy model w wariancie z napędem na obie osie dostępny jest od 194 450 złotych, ceny tego drugiego jeszcze nie ujawniono – nie należy się jednak spodziewać kwoty poniżej 200 tysięcy złotych nawet dla podstawowej wersji wyposażenia.
A oto prezentacja samochodu przygotowana przez producenta:
Nie przegap nowych treści, KLIKNIJ i OBSERWUJ Elektrowoz.pl w Google News. Mogą Cię też zainteresować poniższe reklamy: