Autocar sugeruje, że należące do aliansu Renault-Nissan Mitsubishi wkrótce mocno zróżnicuje modele Outlander PHEV, Eclipse Cross oraz ASX. Mitsubishi ASX ma być dostępny w wariancie elektrycznym, Outlander pozostanie z opcjonalną hybrydą plug-in (PHEV), a Eclipse Cross zyska wersję hybrydową – ładowaną z gniazdka lub klasyczną.
Mitsubishi: Będą większe różnice w gamie crossoverów/SUV-ów
Zgodnie z informacjami podawanymi przez portal Autocar (źródło), Mitsubishi ASX, Eclipse Cross i Outlander zaczną się wyraźnie różnić długością. Skok między nimi ma wynosić około 20 centymetrów, co sprawi, że upodobnią się one do trójcy Juke (4,125 metra) – Qashqai (4,37 m) – X-Trail (4,64 m).
Największy w całej trójce pozostanie Outlander (dziś: 4,7 metra długości), w którym nadal dostępny będzie napęd hybrydowy i możliwość ładowania baterii z gniazdka – Outlander PHEV. Autocar spodziewa się jednak, że nowy Outlander PHEV zyska napęd pokazany w koncepcie Engelberg Tourer, gdzie silnik spalinowy o pojemności 2,4 litra współgra z silnikiem elektrycznym i baterią o pojemności 20 kWh. Ta ostatnia pozwala na przejechanie 71 kilometrów na jednym ładowaniu (WLTP, deklaracja producenta).
Środkowy Mitsubishi Eclipse Cross (dziś: 4,4 m długości) ma zyskać napęd hybrydowy w wersji klasycznej lub ładowanej z gniazdka. Najciekawszy jest jednak ASX (dziś: 4,3 metra długości), w którym powinien pojawić się wariant czysto elektryczny, bez jakiegokolwiek silnika spalinowego.
> Nowy Opel Corsa-e: cena nieznana, zasięg 330 km WLTP, bateria 50 kWh [oficjalnie]
Strategia wyraźnego rozdzielania elektrycznych crossoverów/SUV-ów w Mitsubishi ma się uwidocznić w ciągu najbliższych 18 miesięcy. Elektryczny Mitsubishi ASX prawdopodobnie konkurowałby z Hyundaiem Kona Electric, czyli zjechałby do segmentu B-SUV.
Zdjęcie otwierające: Mitsubishi XR-PHEV II Concept, czyli zapowiedź ASX-a z 2015 roku (c) Mitsubishi