Site icon SAMOCHODY ELEKTRYCZNE – www.elektrowoz.pl

Mini pokazało nowe elektryczne Mini w maskowaniu. Jest takie… mini

Smart rośnie, Mini się kurczy. Należąca do BMW marka pokazała zamaskowaną wersję nowego elektryka, z pierwszych przecieków wynika, że auto będzie nieco mniejsze niż warianty spalinowe. BMW Blog spekuluje, że samochód powstanie na osobnej platformie – i nie da się wykluczyć, że to nadal będzie platforma zapożyczona z BMW i3.

Nowe elektryczne Mini. Coś tam widać, choć niewiele

Producent zamaskował auto tak mocno, że trudno na tej podstawie o czymkolwiek przesądzić. Na pewno koła i kierownica są okrągłe (to drugie przestało być ostatnio oczywiste), a na kokpicie znajduje się jakiś wystający przedmiot, być może ekran. W obecnej wersji wyświetlacz był dość solidnie wpasowany w deskę rozdzielczą, odstawał minimalnie:

Wnętrze obecnej wersji Mini Electric vel Cooper SE

Nowe Mini w maskowaniu. Zwróć uwagę na odstający mocno kształt na kokpicie, jakby pod płachtą krył się wyświetlacz (c) Mini

Nowe Mini jest zdecydowanie modelem 2+torebka, tylna kanapa wydaje się w nim raczej formalnością niż niezbędnym elementem wyposażenia. Zwis z tyłu jest mikroskopijny, a maskowania sugerują, że kabina (tylna szyba) może być ścięta jeszcze ostrzej niż wynikałoby to z zewnętrznych kształtów nadwozia:

Nieco zaskakujące są linie na tylnych lampach, zwiastują, że klapa może mieć na tej wysokości wcięcia. Uważny obserwator dostrzeże też wyróżniający się dyfuzor oraz nity mocujące elementy maskowania:

Konstruktorzy BMW wykonali sporo prac optymalizacyjnych, żeby jak najbardziej odchudzić BMW i3. Tymczasem inżynierowie Mini poszli o jeszcze krok dalej, dzięki czemu obecna generacja Mini oferuje zaskakująco dobre zasięgi mimo stosunkowo niewielkiej baterii 94 Ah/29 (33) kWh (patrz: test Mini Electric). Lokalizacja portu ładowania po lewej stronie sugeruje, że auto może nadal powstawać na bazie BMW i3, ale trudno ocenić, czy marka zdecyduje się na powiększenie baterii do 120 Ah/39 (42) kWh.

Mini zakłada, że w 2025 roku zaprezentuje ostatni model z silnikiem spalinowym. Od roku 2030 marka chce być całkowicie elektryczna. Nowe elektryczne Mini ma być wytwarzane w europejskich zakładach BMW oraz chińskich należących do Great Wall Motors. Odświeżona wersja samochodu powinna zadebiutować w przyszłym roku jako rocznik modelowy (2023).

Nie przegap nowych treści, KLIKNIJ i OBSERWUJ Elektrowoz.pl w Google News. Mogą Cię też zainteresować poniższe reklamy:
Ocena artykułu
Ocena Czytelników
[Suma: 0 głosów Średnia: 0]
Exit mobile version