BMW pochwaliło się, że nowe Mini Electric „wzbudziło zainteresowanie” u ponad 40 tysięcy klientów. Nie wiadomo jednak, co dokładnie oznacza ta liczba – niemal na pewno nie są to zapisy na auto. Cena Mini Electric w Polsce ma się rozpoczynać od 139 200 złotych przy baterii 32,6 kWh.
Gigantyczny sukces czy… nie?
Zacznijmy od pewnej ciekawostki dotyczącej innego producenta: jeden z Czytelników, który był na premierze Volkswagena ID.3 w Wolfsburgu, zdradził nam, że na samochód zapisało się 95 Polaków. W całej Europie największa liczba potencjalnych klientów pojawiła się w Holandii, ale ogólnie „nie było aż takiego zainteresowania”, [jakiego się spodziewali].
Teraz Grupa BMW mówi, że „ponad 40 tysięcy klientów zarejestrowało zainteresowanie” (ang. over 40,000 customers have already registered interest in the car). Sformułowanie jest tak pokrętne językowo, że prawdopodobnie oznacza tylko liczbę ludzi, którzy chcieli zobaczyć, jak wygląda nowe Mini.
Produkcja samochodu rozpocznie się w fabryce w Oxfordzie (Wielka Brytania) w listopadzie 2019 roku. Dostawy mają ruszyć w pierwszym kwartale 2020 roku. Cena Mini Electric w Polsce ma się rozpoczynać od 139 200 złotych, auto wyposażone jest w baterię o pojemności 28,9 kWh (pojemność użyteczna; całkowita: 32,6 kWh) i zaoferuje do 180 kilometrów zasięgu realnego w trybie mieszanym (235-270 km NEDC). Daje to około 770 złotych za każdy kilometr potencjalnego zasięgu.
W pierwszej fali auto ma być dostępne w Niemczech, Wielkiej Brytanii, Francji, Holandii, Szwecji i Norwegii.