Na brytyjskie stronie MG od pewnego czasu widoczna jest cena MG Cyberster, roadstera nawiązującego do historii marki. Wynosi ona 54 995 funtów, czyli jest niemal dokładnie dwukrotnie wyższa niż cena bazowej wersji MG4 oraz niemal dokładnie o 50 procent wyższa od ceny MG4 XPower. Jeśli identyczne proporcje zostaną utrzymane w innych europejskich krajach, Cyberster kosztowałby w Polsce około 255-256 000 złotych. Plus ewentualne cło.

MG Cyberster: ceny, dane techniczne i wszystko, co wiemy

MG Cyberster to roadster, kabriolet z dwoma miejscami w kabinie i miękkim dachem. W Polsce po raz pierwszy został pokazany podczas premiery MG4, sprawił wtedy, że spora część dziennikarzy i influenzerów zapomniała o zaprezentowanym moment wcześniej doskonałym cenniku MG4 Electric. Już wtedy usłyszeliśmy deklaracje, że auto na pewno pojawi się w sprzedaży – na razie trafiło do oferty w Zjednoczonym Królestwie, pierwsze dostawy mają wystartować jeszcze w wakacje.

Elektryczny roadster ma 4,54 m długości (i 1,91 m szerokości) przy 2,69 m rozstawu osi, podczas parkowania będzie zatem przypominał auto kompaktowe. Model będzie dostępny w dwóch wariantach: MG Cyberster Trophy kosztuje od 54 995 funtów, wersja GT oferowana jest od 59 995 funtów. Gdyby przeliczać kwoty proporcjonalnie, jak to uczyniliśmy we wstępie, otrzymujemy wspomniane 256 000 oraz 279 000 złotych. Nie uwzględniamy ewentualnego dodatkowego cła.

Podstawowy MG Cyberster ma mieć 19-calowe felgi i jeden silnik z tyłu o mocy 250 kW/340 KM oraz 475 Nm momentu obrotowego zasilany z baterii o pojemności 77 (74,4) kWh, którą znamy z MG4 Long Range. Przyspieszenie tego wariantu do 100 km/h ma trwać 5 sekund, deklarowany zasięg WLTP to 507 jednostek. Wersja MG Cyberster GT wyposażona została w 20-calowe felgi i dwa silniki o łącznej mocy 375 kW/510 KM i 725 Nm momentu obrotowego, dzięki którym szybkość 100 km/h osiąga w 3,2 sekundy. Bateria jest ta sama, chociaż jeszcze na początku 2024 roku spekulowano o wariancie z mniejszym akumulatorem 64 kWh z MG4 XPower.

Deklarowany zasięg WLTP MG Cyberster GT to 443 jednostki, 379 kilometrów realnie w trybie mieszanym, 266 kilometrów przy jeździe z GPS-ową szybkością 120 km/h [wstępne obliczenia redakcji Elektrowozu]. Maksymalna moc ładowania w obu przypadkach to 144 kW, czas uzupełniania energii od 10 do 80 procent to 38 minut. Obydwa warianty mają jednofazową ładowarkę pokładową AC-DC, nożycowe (otwierane do góry) drzwi, w standardzie jest też podgrzewanie foteli i kierownicy. Pojemność bagażnika ze względu na składany dach to 249 litrów, waga auta to 2,1-2,2 tony w zależności od wersji napędowej.

Brytyjski konfigurator samochodu znajduje się TUTAJ.

Nie przegap nowych treści, KLIKNIJ i OBSERWUJ Elektrowoz.pl w Google News. Mogą Cię też zainteresować poniższe reklamy:
Ocena artykułu
Ocena Czytelników
[Suma: 4 głosów Średnia: 5]