Site icon SAMOCHODY ELEKTRYCZNE – www.elektrowoz.pl

Mercedes Vision EQXX przejechał 1 008 kilometrów na jednym ładowaniu i zostało mu jeszcze 140 km zasięgu. Wow!

Mercedes przeprowadził test Mercedesa EQXX w wersji koncepcyjnej. Samochód pokonał po Europie 1 008 kilometrów „w codziennym ruchu” bez konieczności doładowywania baterii. Auto przejechało z Sindelfingen (Niemcy) do Cassis na Lazurowym Wybrzeżu (Francja) ze średnim zużyciem energii wynoszącym 8,7 kWh/100 km. Nie wiadomo, kiedy model trafi do sprzedaży.

Mercedes EQXX z rekordowym zasięgiem

Producent chwali się, że podczas przejazdu niemiecką autostradą samochód „przez dłuższy czas” jechał z szybkością 140 km/h. Utrzymanie takiej prędkości bez dużego zużycia energii było możliwe dzięki współczynnikowi oporu powietrza Cx wynoszącemu 0,17 oraz niewielkiej powierzchni czołowej, która ma 2,12 metra kwadratowego. Pomogło również zwężenie tyłu o 5 centymetrów, dzięki któremu tylne koła poruszały się w tunelu powietrznym wytworzonym przez koła z przodu.

Auto miało specjalne opony (185/65 R20 97T) o niskim oporze toczenia wynoszącym 4,7, podczas gdy w Mercedesie EQS stosowane są opony o współczynniku 5,9, a najwyższe odznaczenie A według przepisów Unii Europejskiej oznacza współczynnik oporu równy 6,5. Pomogła też niska waga wynosząca 1,75 tony oraz pasywnie chłodzona bateria o pojemności użytecznej równej 100 kWh, która jest o 50 procent mniejsza (200 x 126 x 11 cm) i o 30 procent lżejsza (494,9 kg, źródło) niż bateria Mercedesa EQS o pojemności ~116 (108) kWh. Jej gęstość energii wyniosła 0,4 kWh/l.

Mercedes Vision EQXX posiada na nadwoziu ogniwa fotowoltaiczne, które doładowują akumulator 12 V. Dzięki temu, że nie musi on być ładowany z głównej baterii, udało się zaoszczędzić około 2 procent energii, co dodało „dobre 25 kilometrów” zasięgu podczas podróży. Trasa liczyła w sumie 1 008 kilometrów, pokonano ją w 12 godzin i 2 minuty, z czego jazda stanowiła 11 godzin i 32 minuty. Średnia szybkość wyniosła 87,4 km/h, po dojechaniu na miejsce EQXX-owi pozostało jeszcze 15 procent baterii, co oznacza około 140 kilometrów zasięgu.

Dla porównania: największy dystans pokonany na jednym ładowaniu przez Teslę Model S wyniósł 1 078 kilometrów. Z tym zastrzeżeniem, że mówimy o produkcyjnym modelu prowadzonym przez amatora i jadącym ze średnią szybkością wynoszącą 40 km/h. W przypadku Tesli bateria rozładowała się do końca. Mercedes Vision EQXX to koncepcyjny model Mercedesa, który ma udowodnić, że niemiecka marka potrafi konstruować oszczędne samochody elektryczne. Auto wyposażone jest w silnik o mocy 150 kW/204 KM napędzający tylne koła.

Nie przegap nowych treści, KLIKNIJ i OBSERWUJ Elektrowoz.pl w Google News. Mogą Cię też zainteresować poniższe reklamy:
Ocena artykułu
Ocena Czytelników
[Suma: 4 głosów Średnia: 5]
Exit mobile version