Daimler wystartował z programem letnich testów elektrycznego Mercedesa EQC. Samochód badany jest w Hiszpanii, a firma jest szczególnie zainteresowana wpływem wysokiej temperatury na baterie.
Mercedes EQC: premiera w 2019 roku utrzymana?
Spis treści
Daimler zapowiedział, że premiera Mercedesa EQC nastąpi w 2019 roku. Te deklaracje podważa niemiecki tygodnik Handelsblatt, który doniósł, że koncern ma problem z dostępnością baterii i auto na pewno nie zadebiutuje przed połową przyszłego roku:
> Mercedes EQC opóźniony przez problemy z bateriami [Handelsblatt]
Prowadzone obecnie testy EQC mają być dowodem, że wszystko idzie zgodnie z planem. Eksperymenty w gorącym klimacie mają odpowiedzieć na pytanie, jak pakiet baterii poradzi sobie z wysoką temperaturą i dużym obciążeniem. Sprawdzane są zasięgi auta, możliwość doładowywania pełnej baterii i rozładowywania jej do końca.
Letni test Mercedesa EQC (c) Daimler/Mercedes
Mercedes EQC – tapeta na pulpit 🙂 (c) Daimler/Mercedes
Sylwetka: dynamiczna, zaokrąglona, zwiastująca dużą ilość przestrzeni
Co jednak najciekawsze, spod maskowania powoli zaczyna wyłaniać się finalna sylwetka auta. Mercedes EQC zdaje się być przysadzisty, z licznymi krągłościami. Linia dachu lekko opada z tyłu, co wywołuje skojarzenia z wariantami coupe.
Dość długi przód i lekko opadająca linia dachu elektrycznego Mercedesa EQC (c) Daimler/Mercedes
Tylne światła Mercedesa EQC (c) Daimler/Mercedes
Zaskakujące są klasyczne klamki. W wersji koncepcyjnej drzwi otwierały się na dotyk, inni producenci idą raczej w kierunku klamek schowanych w obrębie nadwozia (niczym w Tesli). We wnętrzu auta bardzo słabo widać nowoczesny kokpit Mercedesa, w którym panel liczników został zastąpiony wyświetlaczem z licznikami:
Klasyczne klamki i liczniki w postaci tabletu w Mercedesie EQC. Uwagę zwraca też coś, co wygląda jak szyberdach (c) Daimler/Mercedes
Ciągnący się daleko w tył prawy przedni słupek samochodu sugeruje, że „szyberdach” z poprzedniego zdjęcia to w rzeczywistości panoramiczny dach. Gruby, rozciągnięty tył auta sugeruje, że na rynku może pojawić się też wersja 7-osobowa (c) Daimler/Mercedes
Elektryczny Mercedes EQC to bezpośredni konkurent Audi e-tron [Quattro]. Samochód ma być wyposażony w baterię o pojemności 70 kWh i będzie osiągał realny zasięg około 340 kilometrów na jednym ładowaniu. Auto wyposażone zostanie w dwa silniki o łącznej mocy do 408 koni mechanicznych (300 kW).
|REKLAMA|
|/REKLAMA|