Władze Mediolanu postanowiły wyrzucić z miasta samochody z silnikami Diesla. Od stycznia 2019 roku do ścisłego centrum nie wjadą auta, które spełniają normy od Euro 0 do Euro 3, czyli wyprodukowane przed 2006 rokiem. Na początku zakaz będzie obowiązywał tylko w dni robocze.

Mediolan wyrzuca diesle z ulic

Zakaz wchodzi w życie 21 stycznia 2019 roku, początkowo będzie obowiązywał tylko w dzień, od poniedziałku do piątku – żeby mieszkańcy mieli czas na przyzwyczajenie się do ograniczeń. Zakaz wjazdu do centrum będzie dotyczył aut od Euro 0 do Euro 3. W październiku 2019 dołączą do nich samochody spełniające normę Euro 4, czyli pod koniec roku do centrum nie dostaną się pojazdy, które mają więcej niż 9 lat. Norma Euro 5 weszła bowiem w życie we wrześniu 2009 roku.

Porządku na ulicach pilnować będzie 180 kamer, które rozlokowane są w strategicznych punktach miasta.

> Elon Musk: Pracownicy, bądźcie czujni! Złapaliśmy sabotażystę!

Władze Mediolanu najwyraźniej czują, że działają w słusznej sprawie, ponieważ narażają się na spory gniew ze strony wyborców. Statystyki mówią, że aż dwie trzecie aut w mieście spełnia tylko normy od Euro 0 do Euro 4, lada chwila więc ich właściciele stracą możliwość wjazdu samochodem do centrum.

Samochody spełniające normę Euro 5 otrzymają zakaz wjazdu w 2024 roku.

> Będą wyrywkowe kontrole czystości spalin na ulicach. Dieselgate się nie powtórzy?

Jakie miasta zakazały wjazdu dieslom?

Rośnie nam lista miast i krajów, które wyrzucają z ulic silniki na olej napędowy. Obecnie wygląda ona mniej więcej tak:

  • Londyn, zakaz wjazdu do centrum miasta w godzinach szczytu – 2018
  • Hamburg, zakaz wjazdu do centrum miasta dla diesli Euro 0-5 – 2018
  • Mediolan, zakaz wjazdu do centrum miasta dla diesli Euro 0-3 – 01.2019
  • Mediolan, zakaz wjazdu do centrum miasta dla diesli Euro 4 – 10.2019
  • Oxford, zakaz wjazdu do centrum dla wszystkich pojazdów spalinowych – 2020
  • Londyn, zakaz wjazdu do centrum – 2020
  • Norwegia, koniec sprzedaży – 2025
  • Izrael, koniec sprzedaży – 2030
  • Holandia, koniec sprzedaży – 2030
  • Indie, koniec sprzedaży – 2030
  • Paryż, zakaz wjazdu do centrum miasta – 2030
  • Los Angeles, zakaz wjazdu do centrum miasta – 2030
  • Mexico City, zakaz wjazdu do centrum miasta – 2030
  • Seattle, zakaz wjazdu do centrum miasta – 2030
  • Kopenhaga, zakaz wjazdu do centrum miasta – 2030
  • Barcelona, zakaz wjazdu do centrum miasta – 2030
  • Vancouver, zakaz wjazdu do centrum miasta – 2030
  • Cape Town, zakaz wjazdu do centrum miasta – 2030
  • Auckland, zakaz wjazdu do centrum miasta – 2030
  • Szkocja, zakaz sprzedaży – 2032
  • Wielka Brytania, zakaz sprzedaży – 2040
  • Tajwan, zakaz sprzedaży – 2040
  • Kalifornia, propozycja zakazu sprzedaży – 2040
  • Hawaje, zakaz jazdy i sprzedaży – 2045
  • Chiny, zakaz sprzedaży – brak konkretnej daty

|REKLAMA|




|/REKLAMA|

Ocena artykułu
Ocena Czytelników
[Suma: 3 głosów Średnia: 4.3]
Nie przegap nowych treści, KLIKNIJ i OBSERWUJ Elektrowoz.pl w Google News. Mogą Cię też zainteresować poniższe reklamy: