W 2022 roku sprzedało się w Stanach Zjednoczonych 505 egzemplarzy Mazdy MX-30, z czego w lipcu nabywców znalazło 8 sztuk. Samochód cieszy się tak dużą popularnością, że już wyprzedano cały tegoroczny przydział modelu. Nie wiadomo na razie, kiedy (i czy w ogóle) do oferty trafi kolejny rocznik. W Europie samochód jeszcze jest dostępny.

Mazda MX-30 jakby w zawieszeniu, nowe elektryki też, zamiast nich hybrydy plug-in

Mazda MX-30 to samochód zaskakujący. Łączy bogate wyposażenie z niewielką baterią, więc właściciel nie ma szans na pokonanie zbyt dużego dystansu na jednym ładowaniu. W krajach europejskich model przyjął się średnio, w Stanach Zjednoczonych wzbudził znikomą ekscytację. W ofercie był przez zaledwie 10 miesięcy, w roku 2022 (okres styczeń-lipiec) sprzedał się w liczbie 505 sztuk. I znikł.

Całkowita liczba wyprodukowanych egzemplarzy wyniosła około 10 tysięcy [szacunki redakcji Elektrowozu], auto nadal dostępne jest w Europie, natomiast zrobiło się cicho na temat wariantu z silnikiem Wankla w roli generatora prądu, który miał trafić do oferty w 2021 roku. W sprzedaży pojawiła się natomiast znacznie większa Mazda CX-60 PHEV, hybryda plug-in z wolnossącym silnikiem spalinowym o pojemności 2,5 litra oraz baterią mieszczącą 17,8 kWh energii i oferującą zasięg do 63 jednostek WLTP. Cena modelu z napędem na obie osie o 241 kW/327 KM mocy startuje od 229 900 złotych. Słabszych wariantów brak.

Napęd bateryjno-elektryczny? Japoński producent na razie szuka tradycyjnych rozwiązań, zapowiedział już sześciocylindrowy silnik Diesla o pojemności 3,3 litra, z którym zadebiutuje Mazda CX-60 e-Skyactiv D. Mają się też pojawić nowe jednostki benzynowe (hybrydowe) w tym i większych crossoverach. Do 2025 roku mają się pojawić trzy nowe elektryki, a w 2025 roku zadebiutuje nowa platforma, Skyactiv Scalable EV Architecture, Skyactiv SEVA.

Nota od redakcji www.elektrowoz.pl: Mazda CX-60 PHEV ma baterię o pojemności połowy baterii MX-30. Wnioskujemy zatem, że każdy niewyprodukowany egzemplarz MX-30 pozwala na wprowadzenie na rynek dwóch egzemplarzy CX-60, które można sprzedać drożej i z wyższą marżą. 

Ocena artykułu
Ocena Czytelników
[Suma: 0 głosów Średnia: 0]
Nie przegap nowych treści, KLIKNIJ i OBSERWUJ Elektrowoz.pl w Google News. Mogą Cię też zainteresować poniższe reklamy: