Site icon SAMOCHODY ELEKTRYCZNE – www.elektrowoz.pl

Lucid dostarczył pierwsze 20 samochodów i podał pojemności baterii. Maksymalne 837 km zasięgu przy 118 kWh

Lucid podał finalne pojemności baterii Lucida Air w wersjach Dream Edition oraz Grand Touring. Najdroższy wariant Dream Edition ma 118 kWh i przejeżdża 837 kilometrów EPA na jednym ładowaniu. Tańszy Grand Touring ze 112 kWh osiąga niewiele mniej, bo 830 kilometrów EPA.

Baterie Lucida Air i fantastyczna wydajność napędu

Zakładamy, że podawane przez producenta liczby to wartości całkowite. Oznaczałoby to, że bateria Lucida Air Dream Edition ma około 108-110 kWh pojemności użytecznej. Akumulator zbudowany jest z 22 modułów, w sumie składa się nań 6 600 ogniw cylindrycznych w formacie 2170 – dokładnie tym samym, który stosuje Tesla w Modelu 3 i Y oraz Rivian. Z wcześniejszych informacji wynika, że ogniwa mogą być dostarczane przez LG Energy Solution (dawniej: LG Chem), choć w najstarszych komunikatach przewijał się też Samsung SDI.

Jeden z pierwszych odebranych Lucidów Air. Zdjęcia pojawiły się na Twitterze Sawyera Merritta

Nieco tańszy Lucid Air Grand Touring posiada baterię o pojemności 112 kWh, czyli ~102-105 kWh netto. Samochody mają napęd na obie osie, na stronach EPA występują w wariantach z 19- i 21-calowymi felgami.

Gigantyczne wrażenie wywołuje sprawność zespołu napędowego Lucida Air. Bateria Modelu S Plaid o pojemności użytecznej 99 kWh wystarczy na przejechanie 560 kilometrów EPA, co daje zużycie na poziomie 17,7 kWh/100 km. Tymczasem 118 kWh w Lucidzie Air Dream Edition (wariant R, czyli Range) pozwala na pokonanie 837 kilometrów, co daje zaledwie 14,1 kWh/100 km! A jeśli uznamy, że kierowca ma dostęp do 110 kWh, wynik będzie jeszcze lepszy – 13,1 kWh/100 km! Tesla zużywa o 26-35 procent energii, by przejechać ten sam dystans!

Oczywiście, porównujemy tutaj najmocniejszy wariant Plaid z edycją zorientowaną na zasięg, która ma „tylko” 597 kW (812 KM, Air GT) lub 696 kW (946 KM, Air Dream Edition). Plaid obiecuje przyspieszenie do 60 mph/97 km/h w 1,99 sekundy, wspomniane Lucidy Air potrzebują na osiągnięcie tej szybkości 2,7 lub 3 sekund.

Tyle że w Lucidzie Air Dream Edition P (Performance) z 21-calowymi felgami, który przyspiesza do 60 mph/97 km/h w 2,42 sekundy, z zasięgiem wcale nie jest dużo gorzej. Z tej samej baterii o pojemności użytecznej około 108-110 kWh samochód obiecuje 726 kilometrów zasięgu EPA. Zużycie energii wynosi zatem 15,2 kWh/100 km, jest o 15 procent niższe niż w Tesli Model S Plaid!

Lucid Air to sedan segmentu E, a więc konkurujący bezpośrednio z Teslą Model S LR/Plaid, Mercedesem EQE oraz Audi A6 e-tron. Producent obiecuje jednak, że dzięki nowej platformie w kabinie udało się wygospodarować tyle miejsca, ile w autach o klasę droższych. Samochód posiada instalację pracującą pod napięciem powyżej 800 V (dokładnie: 924 V) i obiecuje ładowanie z mocami wynoszącymi do 300 kW.

Nie przegap nowych treści, KLIKNIJ i OBSERWUJ Elektrowoz.pl w Google News. Mogą Cię też zainteresować poniższe reklamy:
Ocena artykułu
Ocena Czytelników
[Suma: 8 głosów Średnia: 3.9]
Exit mobile version