Przed zaplanowaną na 9 września (środa) premierą Lucida Air, Lucid Motors mocno gra na nosie Tesli. Zaprezentowano już rekordowy zasięg samochodu, teraz pojawił się zwiastun możliwości, gdy chodzi o czas na 1/4 mili. Air jest lepszy od najszybszej Tesli o 0,5 sekundy.
Lucid Air vs Tesla Model S P100D na 1/4 mili (402 metry)
Najlepszy zanotowany czas Tesli Model S P100D na 1/4 mili, jaki znaleźliśmy w internecie, to 10,41 sekundy. Są też zapisy dla 10,43 i 10,45 sekundy, można więc przyjąć, że Model S raczej nie zejdzie poniżej 10,4 sekundy, nawet po pozbawieniu go większości wnętrza. Rekordzista miał na mecie szybkość 125 mph, czyli 201 km/h.
Lucid Motors tymczasem zaprezentowało film (poniżej), z którego wynika, że Air w wersji Dream Edition jest w stanie przejechać 1/4 mili w 9,9 sekundy oraz rozpędzić się do ponad 232 km/h (144,4 mph). Czy to wersja finalna i produkcyjna? Trudno powiedzieć, w końcu Porsche też biło rekord Nuerburgring prototypem.
Nie da się jednak ukryć, że wynik Aira lokuje samochód w najlepszej piątce aut na świecie. Ze startu zatrzymanego identycznie wypada Bugatti Veyron, ze startu, w którym możliwe jest toczenie się pojazdu – McLaren 720S. Z nimi wszystkimi wygrywa Porsche 918 Spyder, który osiąga odpowiednio 9,81 i 9,72 sekundy (źródło).
Wynik Lucida może oznaczać coś jeszcze: samochód ma albo mocno wyciągniętą krzywą momentu obrotowego, albo też jest w stanie przyspieszyć do 60 mph w około 2,1-2,2 sekundy. Rozciągnięta krzywa momentu obrotowego oznacza, że silniki są w stanie mocno odpychać samochód od podłoża nawet przy wysokich (wyższych niż w Tesli) obrotach.

Zespół bateryjno-napędowy Lucida Air. Zwróć uwagę na silniki, wydają się mniejsze lub zbliżone rozmiarami do silnika Volkswagena ID.3
Z kolei przyspieszenie Aira 0-60 mph wynoszące 2,1-2,2 sekundy oznaczałoby, że elektryk znalazł się niebezpiecznie blisko Tesli Roadster. Ta ostatnia ma bowiem rozpędzać się do 97 km/h w 2,1 sekundy bez pakietu SpaceX oraz w 1,9 sekundy dzięki dyszom ze sprężonym powietrzem. Tyle że Tesla Roadster trafi na rynek najwcześniej w 2022/2023 roku, a Air ma być dostarczany już za kilka miesięcy.
Premiera samochodu będzie miała miejsce 9 września.
> Lucid Air z baterią 113 kWh. Rekord, nawet jeśli to pojemność całkowita