Firma GC Kompetition, której współwłaścicielem jest francuski kierowca rajdowy, przygotowuje pakiet do konwersji Lancii Delty Integrale na auto elektryczne. Ma on posłużyć właścicielom rajdówek, którzy nadal wykorzystują swoje klasyki do normalnych dojazdów.
Lancia Delta e-Integrale – cicha i szybka?
Pakiet do konwersji przyda się szczególnie tym posiadaczom Lancii, którzy muszą poruszać się swoim autem w strefach o obniżonej emisji. Dotyczy to na przykład metropolii paryskiej (Paryż i okolice), gdzie już rok temu mocno ograniczono możliwość wjazdu starych samochodów.
Jak informuje GK Kompetition, pierwsze zamówienia na pakiet E-Retrofit Premium mogą być składane od października 2020 roku. Można się domyślać, że twórcy chcieliby utrzymać charakterystykę auta; widać też, że nie planują poważnej ingerencji we wzornictwo. Na zaprezentowanym szkicu Lancia Delta e-Integrale ma dyfuzory zamiast rur wydechowych i lekko zmodyfikowany przedni spojler:
Niestety, nie podano ani ceny, ani żadnych dodatkowych szczegółów na temat pakietu (źródło), dlatego o reszcie możemy sobie tylko pogdybać. Spodziewamy się, że auto nadal ma dawać frajdę z jazdy, ale jako klasyk raczej nie służy już do pokonywania setek kilometrów – dlatego bateria mogłaby mieć około 50 kWh pojemności.
Przy przeciętnym samochodzie spalinowym koszt konwersji na auto elektryczne to kilkadziesiąt tysięcy złotych. Najdroższym elementem nadal są akumulatory, tania nie jest też robocizna – w Polsce jest tylko kilka firm, które specjalizują się w konwersjach aut spalinowych na elektryczne. Jedną z nich jest EVGarage:
> EVgarage: Konwersja auta spalinowego na elektryka. Projekt Suzuki Vitara – układ napędowy cz. 2