Wygląda na to, że miano „Tesla killera” było raczej wyrokiem śmierci niż zapowiedzią świetlanej kariery. Jaguar I-Pace, jeden z pierwszych „zabójców Tesli”, zostanie uśmiercony przez Jaguara Land Rovera najpóźniej w przyszłym roku. Pod nóż idą też modele spalinowe: Jaguar XE, XF, F-Type i E-Pace. Wszystko przez „opłacalność bliską zeru”, dowiedział się portal Automotive News Europe. W gamie Jaguara zostanie tylko Jaguar F-Pace, pozostałe samochody zostaną w przyszłości zastąpione przez inne modele.

Jaguar I-Pace (2018-2025)

Jaguar I-Pace to crossover segmentu D, który od zawsze charakteryzował się dobrym wyciszeniem, fantastycznym komfortem jazdy, wysoką ceną i sporym zużyciem energii. Media określały go mianem „Tesla killera”, sam Jaguar dał zresztą ku temu pretekst zestawiając auto z Modelem X (segment E-SUV). Samochód nie mógł być tani: dla Jaguara Land Rovera produkowała go w Austrii Magna, właściciel marki ani myślał o faceliftingu, choć wydajniejszy zespół napędowy był gotowy od 2020 roku (Magna e4).

Dziś Jaguar I-Pace kosztuje od 455 200 złotych a nieco bogatsze konfiguracje to wydatek na poziomie 480 000 złotych (patrz TUTAJ), co przy cenach Tesli Model Y, odrobinę mniejszego Forda Capri czy porównywalnego (również technologicznie) Mercedesa EQC jest gigantyczną kwotą. Ten sam wytwórca w tym samym zakładzie produkował też Fiskery Ocean i Fisker kończy jeszcze bardziej marnie, wyprzedaje swoje samochody za średnio 14 000 dolarów, równowartość 54 700 złotych netto, żeby tylko zaspokoić potrzeby wierzycieli.

Jaguar I-Pace ma przestać być produkowany najpóźniej w przyszłym roku, ponieważ Jaguar chce się przeobrazić w, ciekawostka, producenta aut czysto elektrycznych. W 2025 roku w ofercie zostanie tylko F-Pace, po czym stopniowo dołączą do niego trzy nowe samochody wytwarzane na platformie Jaguar Electrified Architecture (JEA). Co prawda Jaguar Land Rover zanotował najlepszy wynik finansowy od 2015 roku, ale była to zasługa marki Land Rover, w tym Range Rovera, Range Rovera Sport i Land Rovera Defender. W drugim kwartale 2024 roku Jaguar sprzedał zaledwie 15 324 samochody, najlepiej wypadły F-Pace’y (5 292 egzemplarzy).

Marki Jaguar i Land Rover należą do indyjskiego Tata Motors; I-Pace znikł już z konfiguratora w Indiach. Model stał się bazowym samochodem systemu autonomicznych taksówek Waymo, ale operator ostatnio zaprezentował nowe auto, które łączy funkcjonalność Chryslerów Pacifica i czysto elektryczny napędów I-Pace’ów, który produkowany jest przez Zeekra.

Nie przegap nowych treści, KLIKNIJ i OBSERWUJ Elektrowoz.pl w Google News. Mogą Cię też zainteresować poniższe reklamy:
Ocena artykułu
Ocena Czytelników
[Suma: 1 głosów Średnia: 5]