Posiadacze rezerwacji na Volkswagena ID.3 1st otrzymali właśnie informację, że w czwartek, 26 marca o godzinie 10.00 zostanie uruchomiony konfigurator samochodu. Auto ma być do odbioru latem 2020 roku, w konfiguratorze mają być widoczne przedziały cenowe dotyczące każdego wariantu wyposażenia.
Finalna cena VW ID.3 zostanie podana później
Konfigurator zostanie uruchomiony o 10.00, a link do niego ma przyjść w wiadomości „tego samego dnia”. Może być więc nieco później, może też pojawić się szybciej (co miałoby sens).
W konfiguratorze dostępna będzie pełna lista wyposażenia Volkswagena ID.3 1st i możliwość wyboru wersji, koloru i tapicerki. Mają być też widoczne przedziały cenowe, ale nie – jak można się domyślić – ostateczne ceny auta. Osoba, która wyklika swój wymarzony model, będzie musiała przyjąć na wiarę, że zatwierdzony już wariant ID.3 1st naprawdę będzie ją kosztował „poniżej 170 tysięcy złotych” dla wersji bazowej lub „poniżej 200” i „poniżej 220 tysięcy złotych” dla 1st Plus / 1st Max:
Po zatwierdzeniu konfiguracji samochodu właściciel rezerwacji będzie musiał wskazać dealera, u którego odbierze auto. Liczba wersji ma być ograniczona, dlatego producent zachęca do jak najszybszego wyboru swojego auta. Kto pierwszy, ten lepszy. Trzeba też pamiętać, że zatwierdzenie konfiguracji jest nieodwołalne – będzie się można z niego wycofać wyłącznie zrywając rezerwację i rezygnując z zakupu ID.3 1st.
Sądząc po parkingu, który odnalazł właściciel firmy Nextmove, Volkswagen jest przekonany, że największym zainteresowaniem będzie się cieszył biały wariant ID.3 1st. O ile, ma się rozumieć, można wyciągać jakieś wnioski na podstawie serii liczącej parę tysięcy samochodów:
Przy okazji Volkswagen poinformował, że „bierze sobie do serca opinie klientów”, dlatego wszystkie wersje VW ID.3 1st będą wyposażone w 2-strefową klimatyzację Climatronic i czujnik deszczu. Skoro część samochodów jest już wyprodukowana, podejrzewamy, że to „wzięcie sobie opinii klienta do serca” było zaplanowane od samego początku i mogło posłużyć jako nośnik marketingowy.
Oczywiście istnieje też inne wyjaśnienie sytuacji: cała mechanika i elektronika znajdowały się na miejscu od początku, jednak producent uznał, że nie będzie sprzedawał tej opcji jako upgrade – dlatego została ona domyślnie włączona.
Wersja VW ID.3 1st wyposażona jest w baterię o pojemności 58 kWh (pojemność użyteczna) oraz silnik o mocy 150 kW (204 KM) napędzający koła tylne. Warianty nie-1st będą dostępne również z innymi silnikami i pojemnościami akumulatorów – ich konfiguratory mają pojawić się później:
> Najtańszy Volkswagen ID.3: Pure, bateria 45 kWh, moc 93 kW (126 KM), 11 sekund do 100 km/h
Nagranie Nextmove, z którego pochodzi zdjęcie otwierające: