Nasi polscy Czytelnicy, którzy zapisali się na listę oczekujących na Volkswagena ID.3, otrzymali właśnie informację o cenach i wyposażeniu samochodu. Kosztów zakupu nadal nie określono precyzyjnie, ale powoli klaruje się, co zostanie zaoferowane w ramach wybranej wersji auta.

Ceny VW ID.3 1st w zależności od wyposażenia – oficjalne dane

Zacznijmy od tego, że mówimy o specjalnej edycji elektrycznego Volkswagena ID.3, którą oznaczono symbolem 1st. Jest to samochód segmentu C z baterią o pojemności 58 kWh (62 kWh brutto) – oprócz niego dostępne będą jeszcze warianty 45 i 77 kWh, ale w późniejszym terminie. Edycja 1st będzie dysponowała silnikiem o mocy 150 kW (204 KM), 310 Nm momentu obrotowego i napędem na tył.

Zasięg to 420 km WLTP, czyli realnie około 350-360 km [obliczenia www.elektrowoz.pl]. Moc ładowania wyniesie 100 kW ze stacji szybkiego ładowania (DC) lub 11 kW z naściennej stacji ładowania (AC). Przyspieszenie do 100 km/h potrwa 7,5 sekundy.

> Volkswagen ID.3: wymiary, dane techniczne, cena i wszystko to, co wiemy po premierze

Istnieją wiarygodne przesłanki, które wskazują, że ID.3 1st z baterią 58 kWh będzie posiadał silnik z mocniejszej edycji 77 kWh. Niewykluczone, że normalne ID.3 58 kWh (bez „1st”) otrzymają słabsze silniki, które zaoferują gorsze przyspieszenie do 100 km/h (9,4 zamiast 7,5 s). Zgodnie z oficjalną informacją podaną na Facebooku, żadna z wersji oferowana na polskim rynku nie będzie posiadała pompy ciepła.

I tenże właśnie VW ID.3 1st dostępny będzie w różnych wersjach wyposażeniowych:

Wersje VW ID.3 1st: 1st, 1st Plus, 1st Max

Najbiedniejsza będzie edycja podstawowa, ID.3 1st. Cena tego wariantu zacznie się „poniżej 170 tysięcy złotych”, a najciekawszymi elementami wyposażenia są (dane z maila od Volkswagena):

  • 18-calowe obręcze ze stopu metali lekkich East Derry,
  • Kierownica multifunkcyjna, obszyta skórą, podgrzewana,
  • Pakiet zimowy,
  • Tuner cyfrowy DAB+ i bezprzewodowy App Connect,
  • System nawigacji satelitarnej Discover Pro,
  • Funkcja obsługi głosowej Hello ID.
  • Systemy wspomagające: Aktywny tempomat, Front Assist, Lane Assist, czujniki parkowania
  • 3 kolory lakieru do wyboru, tapicerka szara Platinum z czarnymi elementami wykończenia,
  • Kabel do ładowania prądem zmiennym AC ze stacji ładującej.

VW ID.3 1st Plus

Bogatsza edycja ID.3 1st Plus wystartuje „poniżej 200 tysięcy złotych”, a została opisana w taki sposób:

Dodatkowe elementy stylistyczne, jak na przykład trzy ekskluzywne kombinacje kolorystyczne we wnętrzu, nadają ID.3 1ST Plus jeszcze więcej
indywidualnego charakteru. A gdy jego diodowe reflektory „spojrzą” na Ciebie na powitanie, jak tylko się zbliżysz, będziesz nim oczarowany.

Elementami wyposażenia są dodatkowo:

  • 19-calowe obręcze ze stopu metali lekkich Andoya,
  • Szyba tylna oraz boczne tylne przyciemniane,
  • Tapicerka siedzeń ArtVelours,
  • Pakiet Exterieur Style Silver,
  • Pakiet Light Advance – IQ.Light – reflektory matrycowe LED, diodowe podświetlenie w tle, rozszerzone oświetlenie zewnętrzne,
  • Pakiet Komfort Plus (Keyless Advanced, oświetlenie Ambiente Plus,
  • System Rear Assist – kamera cofania.

VW ID.3 1st Max

Najbogatsza edycja ID.3 1st Max zachwyca swoim wyposażeniem premium i najnowocześniejszymi rozwiązaniami high-tech i będzie kosztować „poniżej 220 tysięcy złotych”. Do wyposażenia w stosunku do 1st Plus dojdzie:

  • 20-calowe obręcze ze stopu metali lekkich Sanya,
  • Cockpit Infotainment z wyświetlaczem Head-up Display z poszerzoną rzeczywistością,
  • Dach szklany panoramiczny otwierany elektrycznie,
  • System dźwięku Beats,
  • Pakiet Travel Assist High z systemami Side Assist, Traffic Jam Assist oraz Emergency Assist,
  • Komfortowe fotele przednie z regulacją podparcia odcinka lędźwiowego kręgosłupa,
  • Instalacja telefoniczna Comfort z funkcją ładowania indukcyjnego,
  • Wyjątkowa stylistyka wnętrza – tapicerka ciemno-szara Dusty z czarnymi elementami wykończenia.

Produkcja Volkswagena ID.3 wystartuje 4 listopada 2019 roku w fabryce w Zwickau (Niemcy). Pierwsze samochody trafią do polskich właścicieli w czerwcu 2020 roku, o ile w grudniu 2019 finalnie potwierdzą chęć zakupu auta.

> Wyższa żywotność baterii Li-ion dzięki… ogrzewaniu. Tesla ma to od dwóch lat, naukowcy wpadli teraz. Będzie ładowanie w <10 min.!

Informacje i maila otrzymaliśmy od Czytelników, w tym od Pana Jarka, Pana Piotra, Pana Krzysztofa. Wszystkim – również tym, którzy prosili o niepodawanie imienia – dziękujemy.

Nota od redakcji www.elektrowoz.pl: zdjęcia zostały dobrane poglądowo. Nie wiemy, czy będą one odpowiadały dostępnym wariantom kolorystycznym samochodu – dotyczy to także wnętrza.

To może Cię zainteresować
Ocena ogólna
Ocena Czytelników
[Suma: 3 głosów Średnia: 5]