Kia podała europejskie ceny Kia EV9. Samochód dostępny jest z tylko jedną baterią o pojemności 99,8 kWh, wariant z napędem na tył i silnikiem o mocy 150 kW/205 KM kosztuje 71 495 euro, co w Polsce odpowiada 322 000 złotych. Za wersję z napędem na obie osie (1+1) o mocy 283 kW/384 KM zapłacimy tam równowartość 355 000 złotych (uwzględniamy różnice w stawkach VAT). Pierwsza wartość dotyczy edycji wyposażeniowej Launch Edition, druga: Launch Edition GT-Line, mówimy oczywiście o SUV-ie segmentu E, bezpośredniej konkurencji Audi Q8 e-tron czy Tesli Model X.

Kia EV9: ceny, wersje wyposażenia i wszystko, co wiemy

Bazowy cennik dla Holandii znajduje się TUTAJ. Za matowy lakier dopłacimy odpowiednio 2 995 euro, za 6 miejsc w kabinie (2+2+2), z możliwością obracania środkowego rzędu o 180 stopni – dodatkowe 1 000 euro. Wersja Launch Edition GT-Line, czyli z napędem na obie osie, ma w standardzie m.in. autopilota Kii o nazwie HDA 2.0, matrycowe i adaptacyjne reflektory, rozsiane punkty świetlne na atrapie chłodnicy (ang. Star Map), co jest o tyle interesujące, że jeszcze miesiąc temu funkcja nie miała europejskiej homologacji (patrz też: Kia EV9 ciekawostki).

Edycja z napędem na tył ma w standardzie 19-calowe felgi ze stopów metali lekkich, wariant AWD ma felgi 21-calowe. Obydwie wyposażono w system audio Meridian z 14 głośnikami, kamery 360 stopni, smartfon w roli kluczyka, wyświetlacz projekcyjny (HUD), adapter obsługujący mechanizm V2L, czyli pozwalający na oddawanie energii z baterii z mocą do 3,6 kW.

Kia EV9 posiada pompę ciepła, podgrzewanie baterii, która pracuje z napięciem, uwaga, 552 woltów (inżynier z HMG najwyraźniej się pomylił, gdy mówił nam o 650 V). W ofercie jest tylko jedna pojemność akumulatora wynosząca 99,8 kWh, maksymalna moc ładowania to 240 kW. Zasięg WLTP Kia EV9 to 541 jednostek dla wersji RWD oraz 450 w AWD, odpowiednio 462 lub 385 kilometrów w trybie mieszanym, 325 lub 270 kilometrów na autostradzie przy 120 km/h i rozładowaniu baterii do zera. Dodajmy, że ze względu na 21-calowe felgi montowane w Laung Edition GT-Line, ta druga wartość będzie niższa, bo homologacja prawdopodobnie odbywa się przy felgach 19-calowych.

Przyspieszenie Kii EV9 0-100 km/h przy silniku 150 kW trwa 9,4 sekundy, przy dwóch silnikach 283 kW jest już bardziej akceptowalne – 5,3 sekundy. Jeżeli ktoś miał okazję jeździć w 4-6 osób Volvo XC90 D5 poprzedniej generacji, to Kia EV9 powinna być nieco dynamiczniejsza przy niższych szybkościach. Ale powyżej 60-80 km/h raczej zabraknie jej zapału do wyprzedzania, dokładnie tak samo, jak to jest w VW ID.4/5 150 kW [domysły redakcji Elektrowozu]. Osoby, które mają większe rodziny i lubią żwawą jazdę, powinni rozważyć wersję z napędem na obie osie.

Polski cennik Kii EV9 ma zostać opublikowany we wrześniu.

Nie przegap nowych treści, KLIKNIJ i OBSERWUJ Elektrowoz.pl w Google News. Mogą Cię też zainteresować poniższe reklamy:
Ocena artykułu
Ocena Czytelników
[Suma: 1 głosów Średnia: 5]