Podczas targów CES 2018, Kia zaprezentowała projekt elektrycznej Kia Niro EV. Samochód różni się od swojego spalinowego odpowiednika zarówno przodem, jak i tyłem, choć w autach pojawiają się wspólne akcenty. Elektryczny zespół napędowy Niro EV pochodzi z Hyundaia Kona.

Kia Niro EV: zasięg, bateria, dane techniczne

Według deklaracji producenta, elektryczna Kia Niro EV ma mieć do 383 kilometrów zasięgu na jednym ładowaniu według nieokreślonej bliżej procedury. W samochodzie mają pojawić się te same baterie, które będą w Hyundaiu Kona, czyli o pojemności 64 kilowatogodzin (kWh).

Maksymalna moc Kia Niro EV to 201 koni mechanicznych (KM), co jednoznacznie sugeruje, że auto ma dokładnie ten sam zespół napędowy, który pojawi się pod maską Hyundaia Kona EV.

W przeciwieństwie do spalinowego odpowiednika, Kona EV ma czysty, teslopodobny kokpit. Samochód wyposażono też w dźwiękowy alarm ostrzegający przechodniów przed nadjeżdżającym bezgłośnym autem (Active Pedestrian Warning System, APWS).

Nie zdradzono, kiedy nastąpi rynkowa premiera Niro EV. Według nieoficjalnych informacji, auto ma się pojawić w sprzedaży nie wcześniej niż w 2019 roku.

> Kia Optima kombi plug-in hybrid już w sprzedaży. Cena? Trudna do przełknięcia

|REKLAMA|




|/REKLAMA|

Hyundai Nexo – następca Tucsona na wodór

Ocena artykułu
Ocena Czytelników
[Suma: 2 głosów Średnia: 5]
Nie przegap nowych treści, KLIKNIJ i OBSERWUJ Elektrowoz.pl w Google News. Mogą Cię też zainteresować poniższe reklamy: