Kia przypomina o sobie w kontekście wprowadzenia programu dopłat do aut elektrycznych NaszEauto. Producent ujawnił, że przez pierwsze dwa miesiące roku był najchętniej wybieraną marką elektryków, co już samo w sobie jest sukcesem. Ponad 50 procent sprzedaży modelowej wygenerowała Kia EV6. Samochód oferowany jest z dobrymi rabatami, które sprawiają, że ma doskonały stosunek możliwości do ceny, a przy okazji niezły zasięg i rewelacyjne moce ładowania.

Ranking sprzedaży elektryków marki Kia [styczeń-luty 2025]

Przez pierwsze dwa miesiące roku liczba rejestracji prezentowała następująco:

  1. Kia EV6 – 175 egzemplarzy,
  2. Kia EV3 – 96 egzemplarzy,
  3. Kia EV9 – 33 egzemplarze,
  4. Kia Niro EV – 17 egzemplarzy,
  5. Kia e-Soul – 3 egzemplarze.

Jako redakcja-i-duża-rodzina niezmiennie dopingujemy Kię EV9 i mamy wrażenie, że ostatnia oferta promocyjna przyniosła rezultaty. Pięciometrowy SUV z sześcioma miejscami w kabinie i napędem na obie osie (!) zmieszczono w progu dopłat NaszEauto, w którym limit ceny to 225 000 złotych netto. Prawdę mówiąc zaskoczyło nas, że duży model wypadł lepiej niż Kia Niro EV, która jest niemal dwa razy tańsza (od 169 026 zł, TUTAJ), ale też mniejsza, wygodniejsza w mieście. Pozycja e-Soula nas nie dziwi, model zaraz wypadnie z rynku i zostanie zastąpiony Kią EV2.

Kia EV9 (c) Kia

Kia EV9, kokpit (c) Kia

Evergreenem jest Kia EV6, która Polakom przypadła do gustu już w momencie premiery. Nietuzinkowa sylwetka, niezłe zasięgi, dobre odzyskiwanie zasięgu na ładowarkach, rewelacyjne osiągi w wersji GT. Co najważniejsze: Kia EV6 GT, przez długi czas sprzedawana za absurdalne 399 000 złotych, teraz dostępna jest za 239 940 złotych. Z tym zastrzeżeniem, że jest to wyprzedaż rocznika 2023, czyli modelu czekającego na placu od kilkunastu miesięcy. Jeśli ktoś chce mieć samochód o osiągach zbliżonych do Tesli Model 3 Performance, ale nie chce kupować Tesli, ma wybór.

Kia EV6 GT (c) Kia

W niektórych europejskich krajach jest już dostępna Kia EV6 po faceliftingu. W Polsce model ma się pojawić w okolicy połowy roku, dlatego na obecne egzemplarze można otrzymać solidne rabaty: cennik Kii EV6 77,4 kWh RWD z rocznika produkcji 2023 zaczyna się od 184 539 złotych. Nowe auto ma lekko zmodyfikowane nadwozie, dostępne jest z powiększoną do 84 kWh baterią oraz amortyzatorami o zmiennej sile tłumienia, dlatego początkowo nie należy spodziewać się żadnych rabatów.

Nowa Kia EV6 po faceliftingu. W Polsce najwcześniej za kilka miesięcy (c) Kia

Jeśli chodzi o pozycję Kii EV3, to… obserwujemy ją. Spodziewaliśmy się lepszych wyników: Kia EV3 oferuje praktyczność Niro EV przy lepszych parametrach, więc powinna przeskoczyć sprzedażowo EV6. Wygląda na to, że samochód nieco oszołomił Polaków cenowo, bo dostarczone przez pierwsze dwa miesiące egzemplarze to kumulacja zamówień przed- i premierowych oraz obecnych.

Kia EV3 w różnych wersjach wyposażeniowych

Kia Niro EV, Kia EV9, Kia EV6 (c) Kia

Ocena artykułu
Ocena Czytelników
[Suma: 6 głosów Średnia: 4.7]
Nie przegap nowych treści, KLIKNIJ i OBSERWUJ Elektrowoz.pl w Google News. Mogą Cię też zainteresować poniższe reklamy: