Kanał Car Industry Analysis dotarł do zdjęć ukazujących zmiany, jakie pojawią się w nowej Kii Soul oraz Kii e-Soul. Przy faceliftingu Kii e-Niro doszło do zmiany nazwy elektrycznego wariantu na Niro EV, dlatego nie zdziwilibyśmy się, gdyby nowa Kia e-Soul też nosiła nazwę Kia Soul EV. Szczególnie, że ta druga nazwa funkcjonowała poza Starym Kontynentem.

Kia e-Soul (2023) vel Kia Soul EV – co nowego

Zmiany nie są kolosalne, na razie obserwujemy je wyłącznie na podstawie egzemplarza amerykańskiego. Zmodyfikowano wzór na atrapie chłodnicy, zrezygnowano z osobnego kierunkowskazu i lamp przeciwmgielnych ulokowanych poniżej głównego reflektora, prawdopodobnie po to, by nieco poprawić współczynnik oporu powietrza. Światła do jazdy dziennej pozostały w reflektorze, ale tym razem go okalają. Wygląd przodu samochodu stał się bardziej robotyczno-hełmowaty, koła sprawiają wrażenie większych niż dotychczas:

Zmiany z tyłu są jeszcze mniejsze: czerwona obramówka tylnej szyby stała się czarna, światła sprawiają wrażenie przydymionych, odblaski ulokowano pionowo, podczas gdy dotychczas były poziome. Samochód zyskał zupełnie nowe liczniki, ekran środkowy stał się większy, we wnętrzu nadal dużąrolę odgrywają okrągłe i owalne linie, które są o tyle dziwne, że z zewnątrz Kia Soul prezentuje się raczej kanciasto-pudełkowato:

Dodajmy wszak, że liczniki widoczne na prawej dolnej miniaturce pochodzą z wersji spalinowej. Elektryczna e-Soul od początku miała je w wersji elektronicznej:

Kokpit Kii e-Soul (2021)

Tak jak Kia Niro EV po faceliftingu, tak też nowa Kia e-Soul / Kia Soul EV może:

  • stracić wersję z baterią o pojemności 39,2 kWh i silnikiem o mocy 100 kW/136 KM,
  • mieć niższy moment obrotowy (-> 255 Nm), żeby kierowcy znacznie trudniej było utracić przyczepność podczas mocnego wciśnięcia pedału mocy,
  • zyskać nieco większą baterię (->64,8 kWh),
  • mieć odrobinę wyższy zasięg niż warianty dotychczasowe.

Lepsza może być też krzywa ładowania a funkcja „Trybu zimowego” w końcu może mieć jakieś znaczenie (podgrzewanie baterii?), choć tutaj bazujemy tylko na wstępnych deklaracjach producenta.

Kia e-Soul jest samochodem, który bardzo przypadł nam do gustu. Wysoko poprowadzony dach gwarantował przestronność w kabinie, dodatkowa przestrzeń pod podłogą bagażnika dodawała ponad 100 litrów do oficjalnej pojemności, bateria o pojemności 64 kWh sprawiała, że właściwie wszystkie interesujące nas dystanse pokonywaliśmy bez- lub co najwyżej z jednym postojem na ładowanie. Polaryzujący wygląd samochodu sprawia, że Kia e-Soul jest dziś, na początku maja 2022 roku, jednym z niewielu modeli, który nadal stoi i czeka na swojego nabywcę w salonie.

> polskie Forum Kia e-Soul

Ocena artykułu
Ocena Czytelników
[Suma: 6 głosów Średnia: 4.7]
Nie przegap nowych treści, KLIKNIJ i OBSERWUJ Elektrowoz.pl w Google News. Mogą Cię też zainteresować poniższe reklamy: