Kia ogłosiła program Kia #GoElectric, który pozwala na zaoszczędzenie nawet ponad 40 tysięcy złotych podczas zakupu Kii e-Soul i Kii e-Niro z rocznika modelowego (2021). Bonusy się sumują, chyba najważniejszy z nich – oprócz rządowych dopłat – to zniżka dla właścicieli paneli fotowoltaicznych, o której pisaliśmy już w październiku 2020 roku.
Kia e-Niro / Kia e-Soul – rabaty na rocznik modelowy (2021)
Kia obiecuje następujące sumujące się rabaty (strona programu znajduje się TUTAJ):
- 7 700 złotych za odkup dowolnej marki samochodu z silnikiem spalinowym,
- 9 800-13 400 (e-Soul) lub 13 800 (e-Niro) złotych w programie Kia Eko (Eco) Drivers, w ramach którego właściciele instalacji fotowoltaicznych mogą uzyskać 7 procent rabatu na zakup wspomnianych modeli.
Aby uzyskać 7 700 złotych za odkup auta spalinowego, trzeba być jego właścicielem lub współwłaścicielem od minimum 6 miesięcy. Samochód musi mieć ważny przegląd techniczny i ubezpieczenie OC.
Oprócz tego producent chwali się obniżką w wysokości 1 175 złotych na zakup wallboksa (cena: 3 550 zł, producent: polski PRE Biel) oraz atrakcyjnym finansowaniem dzięki kredytowi 50/50 z RRSO wynoszącym 0 procent. Oczywiście osoby nabywające e-Soula i e-Niro upoważnione są do ubiegania się o rządowe dopłaty w wysokości 18 750 (osoby fizyczne) lub 27 000 złotych (osoby fizyczne posiadające Karty Dużej Rodziny), co oznacza, że efektywnie mogą obniżyć cenę samochodu o co najmniej 26 450 złotych (brak fotowoltaiki, tylko odkup i niższa dopłata).
Przy maksymalnej liczbie bonusów powinno być możliwe zejście do okolic cen, za które sprzedawane są auta segmentu B ze znacznie mniejszymi bateriami.
Kia e-Soul to charakterystyczny crossover/minivan segmentu B-SUV, Kia e-Niro to klasyczny crossover segmentu C-SUV. Obydwa auta dysponują dwoma zespołami napędowymi: silnikiem 100 kW (136 KM) z baterią 39 kWh lub silnikiem 150 kW (204 KM) z baterią 64 kWh. Akumulatory samochodów zbudowane są w oparciu o ogniwa Li-ion firmy SK Innovation, nie dotyczą ich więc ewentualne problemy z koreańskimi ogniwami LG Chem.
Nota od redakcji www.elektrowoz.pl: w segmencie C-SUV Kia e-Niro od lat uważana jest za jeden z najlepszych wyborów, ponieważ łączy pakowność i duże zasięgi przebijające 400 kilometrów na jednym ładowaniu. Nie mieliśmy jeszcze ani jednego sygnału od niezadowolonego Czytelnika, choć kilka osób deklarowało, że zdecydowało się na ten model właśnie dzięki nam 🙂
Aktualizacja 2021/08/24, godz. 23.26: Czytelnik zwrócił nam uwagę, że na Otomoto jest taka sama cena, jak „w specjalnej ofercie dla Czytelników Elektrowozu”. Obydwa wymienione w treści auta wypadły z artykułu.