Site icon SAMOCHODY ELEKTRYCZNE – www.elektrowoz.pl

Katowicka Specjalna Strefa Ekonomiczna zaczęła wycinanie drzew. Oczyszczanie terenu pod fabrykę PSE „Izera”

W Jaworznickim Obszarze Gospodarczym, fragmencie Katowickiej Specjalnej Strefy Ekonomicznej, ruszyła wycinka drzew, zauważył portal Jaw.pl. W tym miejscu w 2025 roku będzie fabryka Polskiego Samochodu Elektrycznego „Izera” i zaczną z niej wyjeżdżać pierwsze auta. W tym samym roku mamy też poznać produkcyjną, prawdziwą wersję pojazdu, inną niż te pokazywane nam dotychczas. Jako pierwszy zadebiutuje crossover („nadwozie typu SUV”), jego masową dostępność zaplanowano na rok 2026.

ElectroMobility Poland i fabryka Izery. Czyli udało się porozumieć z Lasami Państwowymi

Kiedy we wrześniu 2022 roku odwiedziliśmy teren, na którym ma powstać fabryka PSE „Izera”, zdziwiliśmy się widząc dziewiczy las i doskonałe miejsce do zbioru kani. Było to o tyle zaskakujące, że zostały raptem trzy lata do chwili, gdy budynki powinny zacząć opuszczać pierwsze egzemplarze Izer. Nawet Tesla, która nie ma żadnych problemów z gotówką, potrzebowała niemal 2,5 roku na oficjalny rozruch Giga Berlin (12 listopada 2019 -> 22 marca 2022). Tymczasem ElectroMobility Poland ma dziś około 1/10 środków niezbędnych na uruchomienie zakładu.

Tereny, na których powstanie fabryka PSE „Izera”. W tle Elektrownia Jaworzno III

Jak dowiedział się Jaw.pl, w pierwszym etapie usunięciu mają ulec drzewa na obszarze 180 hektarów. Oczyszczanie terenu może potrwać do końca 2023 roku. Na podstawie nagrania portalu wywnioskowaliśmy, że wycinka objęła tereny obok drogi, którą szliśmy we wrześniu 2022 roku (film 360 stopni, można się rozglądać; kółko w myszce zwiększa kąt widzenia):

Aktualne wersje PSE „Izera” pokazywane są przy różnych okazjach, jednak od dnia prezentacji platformy wiadomo, że nie są to pojazdy, które trafią do produkcji. Izera powstanie na platformie SEA2 opracowanej przez Geely, będą miały baterie litowo-żelazowo-fosforanowe o pojemności 51 kWh LFP lub wysokoniklowe o pojemności 69 kWh. Maksymalny zasięg to 440-450 jednostek WLTP. Najmocniejszy wariant napędzany będzie silnikiem o mocy 200 kW/272 KM, co upodobni nasze Narodowe Auto do Smarta #1 czy zaprezentowanego przed kilkoma dniami Zeekra X. PSE Izera ma mieć też zestaw elektronicznych systemów bezpieczeństwa oraz system jazdy półautonomicznej 2. poziomu.

Nie przegap nowych treści, KLIKNIJ i OBSERWUJ Elektrowoz.pl w Google News. Mogą Cię też zainteresować poniższe reklamy:
Ocena artykułu
Ocena Czytelników
[Suma: 4 głosów Średnia: 4.5]
Exit mobile version