Kanał Now You Know sprawdził głośność w kabinie podczas jazdy samochodem elektrycznym i spalinowym. W teście brała udział Tesla 3, Tesla X oraz Honda Civic. Wyniki okazały się… interesujące.
Hałas w kabinie samochodu elektrycznego i spalinowego
Testy zostały przeprowadzone na bocznej drodze z szybkością 48 km/h oraz na drodze szybkiego ruchu przy jeździe z szybkością 89 i 121 km/h. Dodajmy, że na pomiary należy patrzeć z pewnym dystansem, ponieważ właścicielom kanału notorycznie mylą się jednostki [dotyczy innych filmów] i mają problemy nawet z podstawowymi operacjami matematycznymi – uznaliśmy jednak, że eksperyment warto zrelacjonować.
> Hałas w kabinie Nissana Leafa (2018)? Jak w samochodzie marki premium, czyli CISZA!
Przy powolnej jeździe na drodze poza miastem (48 km/h) najlepiej wypadła Tesla X, w której kabinie był hałas na poziomie 56,7 dB. Z kolei Tesla 3 i Honda Civic osiągnęły identyczne wyniki: niecałe 59,8 dB. Co dobrze świadczy o jakości wygłuszenia i kulturze pracy silnika Hondy.
Przy wyższych, drogowych szybkościach (89 km/h), silnik spalinowy zaczął dawać o sobie znać. Najgłośniej było w kabinie Hondy (70,5 dB), nieco ciszej w kabinie Tesli 3 (69,3 dB), najciszej – we wnętrzu Tesli X (64,2 dB).
Przy jeździe z szybkością 121 km/h, Honda utrzymała się na pierwszym miejscu, choć jej przewaga na Tesla Model 3 nie była zbyt duża: 71,5 dB kontra 70,6 dB. Najciszej było we wnętrzu Tesla Model X: 67,6 dB.
|REKLAMA|
|/REKLAMA|