Jaguar ogłosił, że wprowadza na rynek nowy wariant rocznika modelowego (2021) – I-Pace EV320 w wariantach S i SE. Liczba w oznaczeniu modelu oznacza niższą moc: 236 kW (321 KM) obok dotychczasowych 294 kW (400 KM). Niewykluczone, że auto będzie dostępne wyłącznie w Niemczech.
Jaguar I-Pace EV320 – specyfikacja i wszystko, co wiemy
Samochód pojawił się na razie na rynku niemieckim i ma być dostępny do końca roku. Dodajmy, że do końca roku obowiązuje u naszych zachodnich sąsiadów niższa stawka VAT-u (16 zamiast 19 procent), więc może się okazać, że akcja jest tymczasowa. Albo że Jaguar testuje rynek przed rozszerzeniem gamy modelowej.
Cena Jaguara I-Pace EV320 SE wynosi 75,4 tysiąca euro, co w przeliczeniu na złotówki odpowiada 331,5 tysiąca złotych (źródło). Tanio więc nie jest, auto kosztuje tyle samo, co I-Pace EV400 S (w Polsce: od 359 900 złotych). Dystrybutor tłumaczy się, że to zasługa bogatszego wyposażenia w wariancie SE zawierającego między innymi:
- 20 calowe felgi,
- światła LED Signature (o atrakcyjniejszym wyglądzie),
- elektryczne podgrzewane i składane lusterka,
- siedzenia sportowe z funkcją regulacji elektrycznej i pamięci.
Na rynku ma się pojawić też tańsza, oferowana w 3-letnim leasingu wersja EV 320 S z ratą 499 euro miesięcznie i limitem 12 tysięcy kilometrów na rok przy pierwszej wpłacie wynoszącej 5 tysięcy euro. Obydwa warianty posiadają dwa silniki (po jednym na oś) oferujące 500 Nm momentu obrotowego oraz obiecują do 400 kilometrów zasięgu realnego.
Tak jak wszystkie modele z serii (2021), auto jest wyposażone w 3-fazową ładowarkę pokładową o mocy 11 kW. Dotychczas producent sprzedawał wyłącznie auta z ładowarkami 1-fazowymi, co ograniczało szybkość ładowania na słupkach oraz utrudniało przystosowanie domowej instalacji.