Genesis to najwyżej pozycjonowana marka Hyundai Motor Group. Dotychczas stosowano w niej te same rozwiązania, co w Hyundaiu i Kii, na przykład platformę E-GMP. Zanosi się jednak na to, że południowokoreański koncern planuje eksperymenty z innym dostawcą zespołu napędowego. Portal Sisa Journal twierdzi, że HMG zamówiło serię silników w Lucid Motors. Mają trafić do nowego kabrioletu Genesis X.

Genesis z napędem z Lucida. Interesujący pierwszy krok

W 2026 roku Genesis chce wprowadzić na rynek model, który został zaprezentowany jako koncepcyjny Genesis X Convertible. Elektryczny kabriolet ma być jednym z przedstawicieli gamy („trylogii”) Genesis X, w której znajdzie się też sedan oraz wersja coupe/shooting brake:

Hyundai intensywnie pracuje nad własnymi rozwiązaniami (patrz: wspomniana platforma E-GMP), lecz „nie zdąży” z napędem w ciągu dwóch lat, twierdzi Sisa Journal. Dlatego zdecydował się ponoć na użycie silników produkowanych przez Lucid Motors. Obie firmy temu zaprzeczają, lecz układanka do siebie pasuje: zespoły napędowe stosowane w ramach E-GMP są niezbyt wydajne, tymczasem Lucid ma dziś jedne z najbardziej oszczędnych silników na świecie. Bateria o pojemności 118 kWh wystarczy wariantowi Dream Edition do pokonania prawie 600 km przy 120 km/h.

Oprócz tego Lucid Motors produkuje zespoły napędowe do Formuły E i zagwarantował ich dostawę firmie Aston Martin. Sisa Journal spekuluje, że współpraca z Genesis to test przed szerszym zastosowaniem silników Lucida w innych markach Hyundai Motor Group. Mogą one stopniowo zawędrować do Hyundaia czy nawet największych modeli Kii. Architektury aut pasują (~800 V), natomiast Lucid stosuje inne baterie niż koncern z Korei Południowej. Startup opiera się na ogniwach cylindrycznych 2170, Hyundai/Kia/Genesis tymczasem używają ogniw saszetkowych.

Nie przegap nowych treści, KLIKNIJ i OBSERWUJ Elektrowoz.pl w Google News. Mogą Cię też zainteresować poniższe reklamy:
Ocena artykułu
Ocena Czytelników
[Suma: 2 głosów Średnia: 5]