Site icon SAMOCHODY ELEKTRYCZNE – www.elektrowoz.pl

Hyundai obniża ceny Ioniqa 6 w Stanach Zjednoczonych. Tańszy niż Tesla Model 3 RWD. Uzasadnienie brzmi dobrze dla nas

Hyundai solidnie obniżył amerykańskie ceny Hyundaia Ioniqa 6, najnowszego sedana w gamie. Rocznik modelowy (2024) kosztuje od 38 615 dolarów, co stanowi dokładnie 99 procent ceny Tesli Model 3 RWD. Gdyby w Europie zdecydowano się na podobne obniżki, cena Hyundaia Ioniqa 6 (2024) zaczynałaby się od 204 000 złotych. Tymczasem w Polsce samochód kosztuje niby od 247 900 złotych, jednak dostępna jest tylko wersja wyposażenia Uniq w cenie od 284 900 złotych.

Hyundai Ioniq 6: ceny w Stanach Zjednoczonych a ceny w Europie

W przypadku wariantu oferowanego w USA mówimy o roczniku modelowym (2024), w Polsce nadal sprzedawany jest nadal (2023). Tam różnica między rocznikami wynosi niecałe 3 000 dolarów na korzyść nowszego rocznika. Mniej więcej drugie tyle można zaoszczędzić przy wyborze innych niż podstawowa wersji wyposażenia. Bazowy wariant ma silnik o mocy 111 kW/151 KM, 350 Nm momentu obrotowego, napęd na tył i baterię o pojemności ~56 (53) kWh.

Co ciekawe, mimo użytecznej pojemności baterii mniejszej niż w Ioniqu 5 (53 vs 58 kWh), zasięg bazowego wariantu Ioniqa 6 jest wyższy i wynosi 429 jednostek kontra 384 dla Ioniqa 5 58 kWh.

Jak usłyszał portal Car & Driver, niższe ceny Hyundaia Ioniqa 6 (2024) były możliwe dzięki zwiększeniu wydajności i skali produkcji (źródło). To dobre wieści, ponieważ Europa jest obsługiwana przez tę samą fabrykę, co Stany Zjednoczone. Jeśli w Ameryce udało się przekuć ekonomię skali na niższe ceny, na Starym Kontynencie efekty powinny być zbliżone.

Nota od redakcji Elektrowozu: Hyundai Ioniq 6 to jeden z najciekawszych wizualnie samochodów dla tych, którzy chcą mieć Porsche bez płacenia za Porsche. Opływowością nadrabia energożerność platformy E-GMP, jest znacznie oszczędniejszy niż Kia EV6 czy Hyundai Ioniq 5. Auto jest przemyślane, komfortowe, przyciąga wzrok (patrz: Hyundai Ioniq 6 wrażenia). Dlatego z wielkim żalem musimy wyznać, że gdy Tesla obniżyła ceny na Model 3 – Ioniq 6 lokuje się mniej więcej w połowie drogi między Modelem 3 i Modelem S – do redakcji przestały przychodzić pytania o ten model. Jakby nożem uciął. Obniżka cen mogłaby pomóc.

Nie przegap nowych treści, KLIKNIJ i OBSERWUJ Elektrowoz.pl w Google News. Mogą Cię też zainteresować poniższe reklamy:
Ocena artykułu
Ocena Czytelników
[Suma: 3 głosów Średnia: 4]
Exit mobile version