Wygląda na to, że koreański Hyundai nie jest zbyt dobrze traktowany przez dostawców ogniw elektrycznych. Firma postanowiła zainwestować we własną linię produkcyjną baterii. Niewielka fabryka ma powstać w obecnym laboratorium Hyundaia w Euiwang.
Hyundai z własnymi bateriami?
Hyundai jest producentem jednego z najbardziej ekonomicznych samochodów elektrycznych na świecie: Hyundaia Ioniq Electric. Auto cieszyłoby się dużą popularnością wśród nabywców, gdyby… było dostępne. Koreański producent ma bowiem nieustanne problemy z utrzymaniem produkcji samochodu na odpowiednim poziomie, właśnie z powodu niedoborów baterii:
> Hyundai ostrzega dealerów: Mało modelu Ioniq Electric, „GLOBALNE niedobory baterii”
Model Kona Electric, który wyposażony jest w baterie o pojemności 39,2 lub 64 kWh, raczej pogłębia problem niż go rozwiązuje. Dlatego Hyundai od kilku miesięcy bardzo intensywnie pracuje nad uruchomieniem linii produkcyjnej baterii w laboratorium w Euiwang. Fabryka ma wystartować już w 2020 roku, jej moc wytwórcza ma na początku wynieść mniej niż 1 GWh.
Firma potwierdza inwestycję w linie produkcyjne, ale zaprzecza, jakoby ogniwa miały trafiać do samochodów elektrycznych firmy.
|REKLAMA|
|/REKLAMA|