Green NCAP – odnoga znanej organizacji Euro NCAP – opublikował kolejny zestaw wyników poziomu ekologiczności samochodów elektrycznych i spalinowych. W rankingu czystości powietrza prowadzą samochody elektryczne oraz… Mercedes C220D, czyli auto napędzane silnikiem Diesla.

Ekologiczny jak diesel

Najwyższy wynik 10 na 10 punktów w rankingu czystości powietrza zdobyły Nissan Leaf, BMW i3, Hyundai Ioniq Electric oraz wspomniany tu już diesel, Mercedes C220d z napędem 4×4 i automatyczną skrzynią biegów. Gdyby nie jego nieco gorsza sprawność energetyczna, samochód miałby spore szanse na miejsce w pierwszej piątce aut (źródło).

W rankingu całościowym trzy pierwsze miejsca zajmują ex aequo Nissan Leaf 40 kWh N-Connecta, BMW i3 oraz Hyundai Ioniq Electric, które otrzymały 5 gwiazdek na 5 możliwych. Kolejny jest VW Up 1,0 GTI, który dostał cztery gwiazdki i 9 na 10 punktów w rankingu czystości powietrza. Na piątym miejscu znalazł się Opel Corsa, także z czterema gwiazdkami, ale nieco gorszymi wskaźnikami od Opla.

Wspomniany przez nas Mercedes zatruwa powietrze („Clean Air Index”) w takim samym stopniu, jak samochody elektryczne, ale sumarycznie dostał zaledwie trzy gwiazdki. Wygrał dzięki temu z Audi A4 Avant g-tron, czyli samochodem zasilanym gazem ziemnym (CNG).

Najgorsze wyniki osiągnęły Ford Fiesta 1,0l Ecoboost oraz Fiat Panda 0,9l Twin Air – obydwa samochody mają po 0 gwiazdek i odpowiednio 1,1 oraz 0,0 punktu na 10 w rankingu czystości powietrza.

Nota od redakcji www.elektrowoz.pl: Zestawienie od Green NCAP polecamy, gdy ktoś chce porównywać między sobą samochody jednej kategorii (np. tylko elektryki albo tylko diesle). Natomiast zestawienie różnych form napędu powoduje dość kuriozalne wyniki.

To może Cię zainteresować
Ocena ogólna
Ocena Czytelników
[Suma: 1 głosów Średnia: 1]