Zespół Williamsa znany jest przede wszystkim z udziału w spalinowej Formule 1. Teraz jednak firma Williams Advanced Engineering postanowiła wykorzystać swoją wiedzę, by zaprojektować jak najlepsze podwozie do auta elektrycznego.
Gotowe podwozie do elektryka: wrzucasz siedzenia i w drogę!
Spis treści
Konstrukcja aut elektrycznych jest inna niż spalinowych. Baterie są ciężkie, ale stosunkowo płaskie – dlatego można montować je w podłodze. Silniki z kolei są raczej niewielkie, więc nie zajmują przestrzeni bagażowej.
Williams FW-EVX: drogie, bo lekkie
Gotowe, kompletne podwozie Williamsa do samochodów elektrycznych oznaczono symbolem FW-EVX. Do budowy podwozia wykorzystano m.in. materiały kompozytowe oraz włókna węglowe. Inżynierowie chwalą się, że dwie najważniejsze cechy platformy to lekkość oraz zintegrowany wydajny zespół napędowy.
> BMW X7 iPerformance – duży i… nietypowy. Premiera 8 września 2017 r.
Same tylko elementy zawieszenia są o 40 procent lżejsze od tradycyjnych, aluminiowych wahaczy. Oznacza to, że cała platforma rzeczywiście ma szansę być lekka, a na pewno będzie… bardzo droga.
Podwozie Williamsa FW-EVX zostało zaprezentowane podczas targów Cenex Low Carbon Vehicle 2017. Na tych samych targach pokazano dostawczego Forda Transita z silnikiem elektrycznym oraz silnikiem spalinowym 1.0 l EcoBoost, którego celem jest zwiększanie dostępnego zasięgu.