Ford zaprezentował właśnie Forda Transita plug-in. Samochód zostanie wyposażony w silnik EcoBoost o pojemności 1.0 litra, który będzie służył do zwiększenia zasięgu po wyczerpaniu akumulatorów.
Hybrydowy Ford Transit Custom PHEV
Samochód został zaprezentowany podczas targów Cenex Low Carbon Vehicle 2017 (Cenex – Samochód Niskoemisyjny 2017) w Wielkiej Brytanii. Auto – jak każda inna hybryda plug-in – wyposażone jest w silnik elektryczny, zestaw litowo-jonowych baterii oraz silnik spalinowy; w Fordzie jest to obsypany nagrodami EcoBoost o pojemności 1 litra.
> WysokieNapiecie.pl: PGE chce produkować ładowarki do aut elektrycznych
Akumulatory Transita plug-in zostały umieszczone pod podłogą auta, żeby nie zmniejszać przestrzeni bagażowej. Pojemność baterii pozwala na osiągnięcie zasięgu 50 kilometrów w trybie jazdy czysto elektrycznej. Dodatkowy zbiornik benzyny umożliwia przejechanie łącznie ponad 500 kilometrów.
Ford przygotowuje w tej chwili 20 egzemplarzy auta m.in. dla Biura Transportu w Londynie oraz Biura Policji. Samochody będą uczestniczyły w 12-miesięcznych testach. Do masowej produkcji hybryda plug-in Ford Transit Custom ma trafić w 2019 roku.
> Dlaczego Toyota nie ma elektryków? Ojciec Priusa: Bo baterie długo się ładują