Coś drgnęło w Fordzie. Na Otomoto pojawiły się oferty sprzedaży Forda Mustanga Mach-E, a nasi Czytelnicy zaczęli otrzymywać cenniki modelu. Auto w najtańszej wersji z napędem na tył (RWD) i baterią o pojemności 68 (75,7) kWh startuje od nieco ponad 216 tysięcy złotych. To niewiele więcej niż Tesla Model 3 Standard Range Plus z baterią 50 (54,5) kWh, która zaczyna się od około 200 tysięcy złotych.
Aktualizacja 2020/01/21, godz. 18.28: od polskiego oddziału Forda dowiedzieliśmy się, że cennik samochodu „będzie [oficjalnie] opublikowany na stronach pod koniec miesiąca”.
Ceny: Ford Mustang Mach-E w Polsce
Nasi Czytelnicy, którzy otrzymali ofertę zakupu limitowanych edycji samochodu, usłyszeli, że najbogatsze warianty startują od:
- Ford Mustang Mach-E AWD ER 88 (98,8) kWh, 351 KM (258 kW) – 286 310 złotych,
- Ford Mustang Mach-E AWD ER First Edition 88 (98,8) kWh, 351 KM (258 kW) – 303 810 złotych.
Zgodnie z badaniami amerykańskiej Agencji Ochrony Środowiska wersja z większą baterią (ER) i napędem na obie osie oferuje do 434,5 kilometra zasięgu realnego w trybie mieszanym. Ale oprócz niej w ofercie są też modele tańsze, z mniejszą baterią (SR) lub napędem na jedną oś:
- Ford Mustang Mach-E RWD SR 68 (75,7) kWh, 269 KM (198 kW) – 216 120 złotych,
- Ford Mustang Mach-E RWD ER? 88 (98,8) kWh?, 294 KM (216 kW) – 247 570 złotych,
- Ford Mustang Mach-E AWD SR 68 (75,7) kWh, 269 KM (198 kW) – 249 560 złotych.
Z tego zestawienia cen łatwo odczytać, że Mach-E w najtańszej wersji, z napędem na tył i standardową baterią, ma szansę być w Europie o około 10-15 tysięcy złotych tańszy niż niedostępna jeszcze na naszym kontynencie Tesla Model Y Standard Range. A gdyby porównać auto do Modelu Y Long Range, który jest w europejskim konfiguratorze, różnica zwiększa się do ponad 50 tysięcy złotych.
W Fordzie mamy możliwość zakupu lakieru metalizowanego za 3,4-5 tysięcy złotych. Za pakiet Technology Plus (J5XAC), w skład którego wchodzą m.in. kamery 360 stopni, elektryczne regulowane fotele, elektrycznie otwierana klapa bagażnika i system jazdy półautonomicznej zapłacimy od 12,5 do 18,4 tysiąca złotych. Jeśli zatem oczekujemy od samochodu wsparcia kierowcy podczas jazdy, Tesla Model Y SR i Ford Mustang Mach-E wypadają cenowo na zbliżonym poziomie.
Cały czas z tym samym zastrzeżeniem: Model Y SR jest w Europie niedostępny, a Mustang Mach-E z mniejszą baterią trafił do oferty.