Site icon SAMOCHODY ELEKTRYCZNE – www.elektrowoz.pl

Ford chce skończyć z „a ile dostanę rabatu?” Od stycznia 2024 roku ceny bez targowania się. Koniec miliardów na reklamy

Jim Farley, prezes Forda, ogłosił, że od stycznia 2024 roku ceny elektrycznych modeli marki będą ostateczne i niepodlegające negocjacji. Chodzi o ułatwienie życia klientom oraz zmniejszenie zapasów samochodów, które zostały już wyprodukowane i teraz zalegają w placówkach dealerskich. Nowe podejście marketingowe oznacza skupienie się na człowieku i budowanie lojalności wśród nabywców zamiast wydawania miliardów dolarów na reklamę w telewizji i mediach.

Ford: Bezpośredni kontakt z nabywcą, bez marnowania pieniędzy

Tesla przeorganizowała świat motoryzacji, teraz coraz mocniej wpływa też na świat mediów. Z nowocześnie prowadzonymi relacjami eksperymentuje Volkswagen (patrz: ID. Drivers Club), zapragnął ich Ford. Oprócz skuteczności amerykańska firma szuka też oszczędności, a gdy trzeba ciąć wydatki, marketing zawsze idzie pod nóż jako pierwszy. O „wydawaniu miliardów na reklamy w telewizji” prezes Forda mówi raczej nieprzychylnie (źródło; zapis prezentacji TUTAJ).

Interesującym podejściem jest ustalenie sztywnych cen, żeby klienci nie nastawiali się na otrzymanie jakichkolwiek rabatów. Koszt zakupu nie będzie podlegał negocjacji, kwoty mają być kalkulowane w sposób transparentny, sam proces konfigurowania auta ma być elastyczny, żeby już na starcie wzbudzić w potencjalnych nabywcach pozytywne uczucia. Celem jest budowanie relacji, by w przyszłości klienci szli do tego samego dealera, podkreślił Doug Field, menedżer Forda ds. technologii i zaawansowanego rozwoju produktu.

Auta nie powinny zalegać na przysalonowych parkingach, Ford chce uruchomić „centra uzupełniające”, które zdołają przechować parotygodniowe dostawy. Samochód powinien trafić z takiego centrum wprost do rąk odbiorcy w mniej niż 10 dni. Zakup pojazdu z gamy Model e (tylko elektryki) będzie można sfinalizować online w witrynie producenta, samochód może zostać dostarczony nawet pod dom klienta, jednak nadal ma to być relacja między salonem a nabywcą, w której Ford będzie tylko pośrednikiem-nadzorcą. Nowa polityka sprzedaży ma wejść w życie w styczniu 2024 roku.

Nota od redakcji Elektrowozu: wiele firm mniej lub bardziej wprost sygnalizuje nam, że Tesla mocno ich zainspirowała. Spodobał im się bezpośredni marketing i kontakt z nabywcą – a ten w czasach social mediów jest trywialny do utrzymania. Niektórzy sugerują, że po czasach hossy, gdy na rynek będą trafiały liczne nowe modele (tj. do lat 2026/27), media powinny nastawić się na głód. Pieniądze będą kierowane gdzie indziej.

Ocena artykułu
Ocena Czytelników
[Suma: 8 głosów Średnia: 4.5]
Nie przegap nowych treści, KLIKNIJ i OBSERWUJ Elektrowoz.pl w Google News. Mogą Cię też zainteresować poniższe reklamy:
Exit mobile version