Niemiecka firma EDAG jest dziś głównym wykonawcą i partnerem ElectroMobility Poland w pracach nad Polskim Samochodem Elektrycznym. Przedsiębiorstwo pochwaliło się właśnie, że opracowało nową platformę dla elektryków o nazwie Scalebase (właściwie: SCALEbase) i że „już znalazło na nią pierwszego klienta”.

EDAG Scalebase – tak powstanie Polski Samochód Elektryczny?

Scalebase to robocza nazwa platformy dla samochodów elektrycznych, na której można zbudować auta segmentu C lub D. Przypomnijmy, że Polski Samochód Elektryczny ma być pojazdem tanim, należącym do segmentu C i oferowanym w trzech wersjach nadwoziowych. Jego zasięg ma wynosić 300-400 kilometrów, cena powinna zmieścić się w progu dopłat (obecnie: 125 tysięcy złotych), a auto ma wyglądać jakoś tak (renderingi zdobył (c) Dziennik.pl):

W Scalebase firmy EDAG ściśle zdefiniowany jest tylko jeden wymiar: odległość między przednią osią a miejscem, w którym pięta kierowcy dotyka podłogi (ang. heel point). Cała reszta może zostać zmieniona i przystosowana do lokalnych potrzeb. Podłoga wykonana została z profili stalowych, jej nieodłącznymi elementami są też bateria i silnik. Stworzono ją w taki sposób, by odpowiadała różnym wymogom prawnym oraz pozwalała na sprawne zmienianie pojemności akumulatorów.

Projekt Scalebase ma pozwalać na „zaoszczędzenie co najmniej trzech-czterech miesięcy prac rozwojowych oraz znaczącej ilości pieniędzy”. Dzięki temu, że firma „znalazła już pierwszego klienta”, prace nad prototypem samochodu mają się rozpocząć tuż po zakończeniu fazy koncepcyjnej. Na zaprezentowanej przez EDAG wizualizacji widać przyjemnego dla oka hatchbacka z umiarkowanej wielkości baterią, której najgrubsza część znajduje się pod tylnym siedzeniem oraz przestrzenią bagażnika:

Produkcja Polskiego Samochodu Elektrycznego ma ruszyć w 2022 lub 2023 roku.

> ElectroMobility Poland będzie budować samochody, sieć sprzedaży i sieć serwisową

Wszystkie ilustracje: (c) EDAG

To może Cię zainteresować
Ocena ogólna
Ocena Czytelników
[Suma: 3 głosów Średnia: 4.7]